استاندار سمنان گفت: شهرهایی موفق هستند که به بخش خصوصی اعتماد نمودن و بخشی از امور را به آنان واگذار کنند.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۸۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا آشناگر در جمع اعضای شورای اسلامی شهر کلاته خیج با بیان اینکه کلاته خیج، یکی از شهر‌های فعال، پویا با مردم پرتلاش، فعال و با انگیزه در استان سمنان است اظهار کرد: امیدواریم همدلی و تلاش موجود در کلاته خیج بعنوان یک الگو در استان سمنان معرفی گردد.
وی افزود: شهر‌ها و روستا‌هایی در شاهرود و میامی وجود دارد که بحمدلله بخشی از اشتغال خارج از منطقه را نیز بر عهده گرفته اند.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: لازم است تا شهرداری و شورای شهر، درآمد‌های غیر مستمری را برای خود ایجاد نمایید و با اتکا به این درآمد‌ها زمینه‌های رشد و توسعه بیش از پیش کلاته خیج را فراهم آورند.
وی تصریح کرد: طرح جامع کلاته خیج به تصویب رسیده و شهرداری و شورای شهر تلاش نمایند تا بر اساس این سند جامع پیشرفت و توسعه شهر را به انجام رسانند.
آشناگر ادامه داد: دوره آموزشی ویژه اعضای شورای شهر و روستا با هدف آشنایی اعضای شورا با قوانین، مقررات و راهکار‌های توسعه شهر و روستا برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه، شهر‌هایی موفق هستند که به بخش خصوصی اعتماد نموده و بخشی از امور را به آنان واگذار نموده اند افزود: شورای شهر وحدت، اخوت و برادری را میان مردم گسترش داده و نشاط را در میان شهروندان افزایش دهد.
آشناگر تصریح کرد: دو بانده شدن محور شاهرود به آزادشهر در حال انجام است و با تلاش اداره کل راه و شهرسازی شرق استان تکمیل خواهد شد.
در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر کلاته خیج، مشکلات مرتبط با جاده اصلی و جاده کلاته خیج، احداث میدان ورودی بمنطور ایجاد جاده دسترسی به مجتمع خدماتی، آزاد سازی مسیر در جاده آزادشهر به شاهرود، جاده میامی به کلاته خیج و لزوم احداث این محور مواصلاتی، ایجاد شهرک صنعتی در کلاته خیج، طرح سد ذخیره آب و لزوم تایید اجرای این پروژه، مباحث مرتبط با بوم گردی و صنعت گردشگری و لزوم سازماندهی خانه‌های بوم گردی، تخصیص اعتبار جهت احیاء بافت قدیم شهر و صنعت گردشگری و بوم گردی، لزوم احداث استخر سرپوشیده برای شهر کلاته خیج، تامین اعتبار برای مجتمع رفاهی و خدماتی کلاته خیج، لزوم تعمیر و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات شهرداری کلاته خیج و تخصیص اعتبار جهت تجهیز سالن مدیریت بحران شهر کلاته خیج را مطرح کردند.
استاندار سمنان در شهر کلاته خیج از یک مرکز بوم‌گردی و کارگاه
تولیدی لباس ورزشی نیز بازدید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها