با شتاب توسعه پیش رو؛

ورزقان به شهرستانی سرآمد تبدیل خواهد شد

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزقان از شهرستان های محروم کشور است، ابراز امیدواری کرد با توسعه این شهرستان با وجود معدن مس سونگون و اتفاقاتی که اخیرا در ورزقان افتاده است، به شهرستانی سرآمد در استان و کشور تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۷۵۶۴۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رضا علیزاده در جمع خبرنگاران مسیر ورزقان-نودوز را یکی از راه های مسیر توسعه ورزقان علاوه بر توسعه مس سونگون دانست.

وی ادامه داد: هزینه دو قطعه از بزرگراه «خواجه - ورزقان - خاروانا – نوردوز» تامین شده و با مشارکت مجتمع مس سونگون وارد مرحله عملیاتی می‌شوند.

علیزاده اضافه کرد: از مجموع پنج قطعه از بزرگراه «خواجه – ورزقان – خاروانا - نوردوز» سه قطعه فعال بوده و دو قطعه که شامل مسیرهای «خواجه – شالی» و «ورزقان -سه راهی آقابابا» می‌باشد با مشارکت و تأمین مالی مس سونگون توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار می‌شود. 

وی افزود: با آغاز بکار دو قطعه دیگر کل مسیر تا سه راهی آقابابا در روند احداث قرار می‌گیرد، هم‌اکنون در پروژه «خواجه – ورزقان» و «خاروانا – نوردوز» سه پیمانکار به صورت فعال با تأمین مالی مس سونگون فعالیت می‌کنند. 

علیزاده گفت:  فازهایی از قطعات 2 و 3 و 4 که شامل مسیر بین شالی تا سرند و روستای چخماق بلاغ تا ورزقان به طول 30 کیلومتر با تکمیل نواقصات ورود  و خروج و علائم راهنمایی و رانندگی طی چندروز آینده مورد بهره‌برداری قرار گرفته و زیربار ترافیک می‌روند 

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش پیمانکاران یک لاین از مسیر خواجه - ورزقان  تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا مردم بتوانند در شکل بهتری در مسیر «تبریز – ورزقان» تردد کنند و تا سال 99 طرح به تکمیل 100درصدی برسد.

علیزاده افزود: ورزقان با تکمیل این مسیرها به یکی از مستعدترین شهرستان‌های آذربایجان شرقی برای سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف تبدیل خواهد شد که این امر موجب توسعه اقتصادی شهرستان شده و ورزقان را مسیر توسعه جهشی قرار خواهد داد.

این نماینده مجلس با اشاره به آب گیری سد حاجی لر، از ایجاد گلخانه هزار هکتاری در بخش خاروانا خبر داد و گفت: طرح ایجاد این گلخانه که بزرگترین مجتمع گلخانه ای خواهد بود دست مشاور و در حال بررسی برای مکان یابی است.

علیزاده منطقه خاروانا را بهترین موقعیت از نظر شرایط برای ایجاد گلخانه دانست و اظهارداشت: برای آب آن مجوز گرفته شده و خط انتقال گاز آن نیز از خط انتقال گاز مرز ارمنستان تامین خواهیم کرد.

وی افزود: با ایجاد این گلخانه در هر هکتار برای هفت – هشت نفر کار اشتغال می شود که با راه اندازی آن شاهد اشتغال هزار نفری و رونق اقتصاد و تحول چهره ورقان خواهیم شد.

علیزاده شتاب توسعه را در ورزقان با توجه به آغاز فاز جدید مس سونگون با سرعت ارزیابی و بیان کرد: طرح های توسعه مس سونگون شامل زنجیره ای از کارخانجات است که با تکمیل آن شاهد تبدیل کنسانتره آن به شمس های مس و تبدیل آن ها در کارخانجات دیگر به مصنوعات فلزی خواهیم بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با راه اندازی فاز ذوب آن در حال انجام است انشاالله شاهد موفقیت و اتفاق های خوبی خواهیم بود، هرچند تحریم ها هنوز ادامه دارد ولی با اتکا به توان داخلی در برابر آن خواهیم ایستاد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها