فرمانده سپاه کوهبنان:

یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است

سرهنگ ابراهیمی اظهار داشت: دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد.
کد خبر: ۹۱۷۵۷۱۶
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازکرمان؛سرهنگ  پاسدار روح الله ابراهیمی  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان  در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمان  گفت : جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در دویست سال اخیر در دنیا بدون کمک از مستشاران خارجی در جنگی نابرابر به گونه ای دفاع کرد که حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد .

وی افزود : از نکات برجسته جنگ تحمیلی پیشتازی فرماندهان ایران در جهاد و شهادت بر خلاف عرف نظامی بود که در حالی که این فرهنگ آمرانه و دستوری از پادگان های نظامی تا خط مقدم وجود داشت.

سرهنگ ابراهیمی خاطر نشان کرد : در این جنگ ایران روی پای خود ایستاد در صنایع دفاعی به خود کفایی رسید ، حتی در اوج جنگ هم انتخابات برگزار کرد و خود را بعنوان قدرتی که می تواند پشوانه مستضعفان باشد تثبیت کرد و امروز هم فرزندان ولایتمدار امام خامنه ای ( مدظله العالی) با نام مقدس مدافعان حرم اعتبار و آبرو برای نظام به ارمغان آورده اند.

این مسئول ادامه داد: مقام معظم رهبری( مد ظله العالی )درخصوص جنگ تحمیلی فرمودند: «جنگ ایران و عراق یک جنگ معمولی نبود ، جنگ دو ارتش یا دو کشور نبود ، جنگ یک کشور در مقابل عمده قوای نظامی و پشتیبانی های نظامی جهان بود و این جنگ حقیقتاً یک گنج تمام نشدنی است.

وی با بیان این مهم که دفاع مقدس برکات زیادی برای کشور ایران داشت تصریح کرد : کسب تجربه ، اعتماد به توان داخلی ، دستیابی به پیشرفت های دفاعی مدرن ، خودباوری ، شکوفایی استعداد ها در اثر محاصره اقتصادی ، افشای چهره دشمنان و منافقان ، احیای اسلام و تثبیت و صدور انقلاب از جمله این برکات بود.

بازدارندگی دشمن از تعرض به ایران ، توجه مردم جهان به اسلام ، بیداری ملت ایران و سایر ملت ها ، ایجاد عشق به شهادت ، تحول معنوی ایران ، افزایش تحمل ملت ایران ، تقویت وحدت و همدلی از دیگر برکات دفاع مقدس بود که سرگرد ابراهیمی به آن اشاره کرد.  

سرهنگ ابرهیمی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی است. در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی ها و ایثارگری های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی و ارزشی فرهنگی همه جریان ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داده است.دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد.

ارسال نظرات