مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، خودباوری دینی و ملی هدف عمده برنامه‌های هفته دفاع مقدس شبکه سهند است.
کد خبر: ۹۱۷۵۹۱۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

به گزارش سرویس  راهیان نور خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مرتضی صفری افزود: همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با هدف ایجاد وحدت و همبستگی ملی و تقویت روحیه انقلابی، حوزه‌های مختلف رادیو، تلویزیون، رادیو برون مرزی، خبر و فضای مجازی با تدارک برنامه‌های متنوع در قالب‌های مختلف سریال، فیلم، مستند، ترکیبی و... به استقبال این هفته می‌روند.

وی اضافه کرد: شبکه سهند علاوه بر پرداخت ویژه به هفته دفاع مقدس در برنامه‌های روتین سحرلر، خانواده، تبریزیم و برنامه شبانگاهی، ویژه برنامه‌ها و گزارش‌های مختلفی در راستای افزایش شناخت مخاطب در خصوص فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام والای شهیدان و بزرگداشت رشادت‌های یادگاران هشت سال دفاع مقدس تقدیم نگاه گرم مخاطبان خواهد کرد.

صفری اضافه کرد: ویژه برنامه غیرت حماسه سی به تهیه کنندگی عباس احمدزاده در ۱۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای و ویژه برنامه دفاع مقدس به تهیه کنندگی مرتضی مقدس در ۷ برنامه ۷۰ دقیقه‌ای در طول این ایام از شبکه سهند به روی آنتن خواهد رفت.

وی ادامه داد: پخش فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، تهیه گزارش‌هایی از نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری، پخش زنده رژه نیرو‌های مسلح در ۳۱ شهریور، پوشش تصویری همایش‌ها و مراسمات مختلف در سطح استان، پخش مستند‌های مختلف، کلیپ و نماهنگ‌های متنوع از سال‌های ایثار و مقاومت، فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی از دیگر برنامه‌های شبکه استانی سیما در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

صفری افزود: شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی هم در برنامه‌های روتین سحرلر، یک پیام یک ترانه، خانواده، دعوت، دانشیق، صدای ورزش و آخشاملار با اطلاع رسانی مراسمات، دعوت از فرماندهان نظامی و انتظامی، پخش سرود‌های حماسی، تهیه گزارش از خانواده‌های شهدا، پخش خاطرات و آنونس‌های دفاع مقدس، به موضوع این هفته به صورت ویژه پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: پخش ویژه برنامه آغاز هفته دفاع مقدس در آخرین روز شهریور و پوشش مراسم رژه با تهیه گزارش‌های زنده رادیویی از محل برگزاری مراسم، پخش ویژه برنامه رادیو جبهه از نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری، برنامه سیزلر ـ مسئوللار، چرتکه، نمایش‌های سی سردار، کارگر ساده، سوسنگرد، قهرمانی، بهشت همینجاست، تک تیرانداز، سردار توپخانه و پل حمید و پخش برنامه عاشورائیلر بخشی از تمهیدات رادیو تبریز در هفته دفاع مقدس است و علاوه براین، رادیو شهر مراغه هم با پخش برنامه‌های ایثار جلوه لری، سحر گوروشی، رحمت قاپیسی، آخشاملار سسی، ائویمیز و پخش زنده مراسم رژه یاد و خاطره هشت سال دفاع جانانه ملت ایران در برابر تجاوزگری‌های رژیم بعثی عراق را گرامی خواهد داشت.

صفری در تشریح برنامه‌های معاونت خبر هم گفت: این معاونت علاوه بر پوشش خبری رویداد‌ها و برنامه‌های این هفته در تبریز و شهرستان‌ها و اطلاع رسانی برنامه‌های ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با تهیه و پخش گزارش‌های خبری و گفتگو‌های ویژه خبری سعی خواهد کرد یاد و نام ایثارگران و دلاورمردان سال‌های پرافتخار دفاع مقدس را به بهترین شکل ممکن گرامی بدارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم پویایی و نقش آفرینی هر چه بیشتر رسانه ملی در عرصه فضای مجازی افزود: تهیه روز شمار هفته، تولید ویدئو‌های کوتاه و انتشار گزیده مستند‌ها، نشر گزیده ویژه برنامه‌ها و سخنان حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در قالب عکس نوشت در شبکه‌های اجتماعی، پخش زنده مراسمات مختلف در صفحه اینستاگرام و تهیه موشن گرافی، از جمله تمهیدات معاونت فضای مجازی در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها