خبرهای داغ:
خورشیدیی گف: تاکنون 85 موکب از استان قزوین برای ارائه خدمات به زوار ثبت نام کردند و برنامه ما این است که استقرار موکب‌ها را از 36 نقطه افزایش ندهیم و تجمیع مواکب را داریم تا خدمات در یک نقطه ارائه شود.
کد خبر: ۹۱۷۶۰۷۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، سعید خورشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز(شنبه) در سالن جلسات ستاد مردمی اربعین استان قزوین برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای اربعین 98 اظهار کرد: حدود 3سال است که ستاد مردمی اربعین استان قزوین با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین راه اندازی شده که در بین استان‌های دیگر بی بدیل است.

وی افزود: شورای راهبردی ستاد به ریاست آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین تشکیل شد و هر ساله یک دبیر برای پیگیری امور انتخاب می‌شود که ستاد قزوین سال گذشته از سوی وزارت کشور تجلیل و جزو سه استان برتر کشور معرفی گردید.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین بیان کرد: سال گذاشته 62موکب در سامانه ثبت و در 36 نقطه در 6 قرارگاه ساماندهی شد؛ یکی از مشکلات مردم قزوین اسکان در نجف بود چراکه خود عراقی‌ها در این شهر موکب ندارند اما این مشکل تا حدودی حل شده است.

خورشیدی ابراز کرد: سال گذشته مجموعا به 253 هزار زائر در موکب‌های قزوین ارائه خدمات شد و یک میلیون و 355هزار غذا توزیع گردید که در مجموع کمک‌های مردم استان قزوین به مواکب 6میلیارد تومان بود.

وی افزود: سال گذشته در قزوین به عنوان پایلوت، اپلیکیشنی برای بازرسی و سرکشی به موکب‌ها طراحی شد که امسال در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

خورشیدی عنوان کرد: سال گذشته در حوزه فرهنگی، طلاب قزوینی طرحی را تحت عنوان اتوبوس شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی اجرا کردند که طی آن فعالیت‌های فرهنگی از قبیل سرود، توزیع کتاب و تئاتر انجام گرفت که امسال هم اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: سال گذشته اعزام مبلغین به موکب‌ها را داشتیم که نمازجماعت در همه این مواکب برگزار شد و دسته عزاداری مردم قزوین در شب اربعین برگزار شد و جمعیت بسیار خوبی را در شب اربعین در بین الحرمین شاهد بودیم که امسال هم برگزار خواهد شد.

خورشیدی یادآور شد: تاکنون 85 موکب از استان قزوین برای ارائه خدمات به زوار ثبت نام کردند و برنامه ما این است که استقرار موکب‌ها را از 36 نقطه افزایش ندهیم و تجمیع مواکب را داریم تا خدمات در یک نقطه ارائه شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: براساس تاکیدی که رهبری دارند باید مودت بین ملت‌ها را در اربعین افزایش دهیم. نیز طرحی به عنوان موکب بین الملل که گفتگوی بین اقوام مختلف در آن صورت می‌گیرد توسط طلاب قزوینی راه اندازی خواهد شد که کار مبتکرانه ای است.

وی بیان کرد: سال گذشته اعزام گروه‌های سرود را انجام گرفت که بازخورد خوبی داشت و امسال هم این طرح را توسعه می‌دهیم.

خورشیدی ابراز کرد: اکنون قرارگاه‌های ما فعال شده و خادمان اعزام شده اند که بازه عملیات اجرایی موکب داران فقط 10 روز نیست و کار پس از دهه اول محرم آغاز شده است.

وی تاکید کرد: طبق اعلام سازمان حج و زیارت، ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و بهتر است که زائران به صورت گروهی اعزام شوند تا راحت تر از امکانات بهره مند گردند.

خورشیدی ابراز کرد: در حوزه حمل و نقل زائران، مشکلاتی در سطح کشوری داریم که در حال پیگیری است و طی جلسه ای با استاندار جدید قزوین مطالب بیان خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: برای اطلاع رسانی اخبار اربعین سایتی راه اندازی شده که در این جلسه رونمایی می‌شود و موکب رسانه را تشکیل دادیم تا اطلاعات بروز در اختیار زائران قرار گیرد.

وی یادآور شد: همه ما در ستاد مردمی اربعین استان قزوین خادم امام حسین(ع) هستیم و مکان این دفتر هم از سوی آیت الله عابدینی در اختیار ستاد قرار گرفته است و برچسب خاصی ندارد؛ درب این ستاد به روی همه باز است و ما هیچ دخل و تصرفی در فعالیت‌های سیاسی نداریم و اجازه این اتفاق را هم به هیچ شخص و جریانی نخواهیم داد.

خورشیدی در پایان ابراز کرد: متاسفانه عده ای در این فضا بی اخلاقی می‌کنند و اگر این چنین باشد مدیون سیدالشهداء هستیم و اگر کسی هم این بهره برداری‌های سیاسی را کند مدیون جریان حسینی خواهد بود.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها