خبرهای داغ:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در زمینه علوم و تحقیقات رشد بسیار خوبی داریم و وقتی که می‌گویم در دنیا رتبه 16 علمی هستیم یعنی در یک تلاش نفس‌گیر با کشورهای پیشرفته این جایگاه را به همت بسیج اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان کسب کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۱۷۷۰۳۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

ایران رتبه 16 علمی در دنیا را دارد/ عدم تسلط بر علوم جدید به معنای عقب ماندن از قافله تحول‌هاستبه گزارش سرویس علمی خبرگزاری بسیج از همدان، منصور غلامی در آئین نواختن زنگ مهر و زنگ مقاومت در دبیرستان شریعتی همدان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از وجوه همت نظام اسلامی توجه به آموزش و پرورش و تحصیل جوانان بود.

وی افزود: امروز بیش از 14 میلیون و 750 هزار دانش‌آموز در مدارس و همزمان قریب به 4 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های سراسر کشور سال تحصیلی خود را آغاز کردند که این جمعیت بزرگ آینده‌سازان این مملکت هستند.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: زمانی که درس می‌خوانیم اگر حواسمان باشد که مسئولیت‌های سنگینی در آینده بر عهده خواهیم داشت، تلاش بیشتری انجام می‌دهیم بنابراین فرصت‌های طلایی را در دوران جوانی و دوران تحصیل غنیمت بدانید.

وی با بیان اینکه آینده مخصوص جوانان و دانش‌آموزان است، اظهار داشت: آینده به سرعت فرا خواهد رسید و دنیای آینده مبنی بر علم و تکنولوژی فناوری است.

غلامی با بیان اینکه اگر به عقب برگردیم این همه علم و تکنولوژی که امروز مطرح است، حدود 30سال پیش خبری نبود، یادآور شد: 30 سال آینده دنیایی دارای تحولی عظیم خواهیم داشت و در آینده بخش قابل توجهی توسط هوش مصنوعی کنترل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید خود را برای چنین آینده‌ای مبتنی بر علوم و فناوری‌های جدید آماده کنند، گفت: عدم تسلط بر علوم جدید و عدم آمادگی برای همه ظرفیت‌ها به معنای دور ماندن و عقب ماندن از قافله تحول‌ها است.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: در کشور ما در حوزه علوم و تحقیقات و در حوزه آموزش و پرورش کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود و بعد از انقلاب اسلامی تمام نیاز به متخصصان و کارشناسان را دانشگاه‌ها تأمین کرده‌اند و امروز فارغ التحصیلانی داریم که زمینه اشتغال به اندازه کافی برای آنان فراهم نیست.

وی عنوان کرد: ما در زمینه علوم و تحقیقات رشد بسیار خوبی داریم و وقتی که می‌گویم در دنیا رتبه 16 علمی هستیم یعنی در یک تلاش نفس‌گیر با کشورهای در حال توسعه و کشورهای پیشرفته این جایگاه را به همت اساتید، دانشجویان و دانش‌آموزان کسب کرده‌ایم و داری جایگاه ویژه هستیم.

غلامی گفت: طی 10 سال گذشته انتقال دانش و فناوری به سطح جامعه به خوبی انجام می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های فناور و مجموعه‌هایی که بر اساس دانش‌های روز کارهای جدید را رو به جلو می‌برند همه حاصل تلاش مراتب علمی و آموزشی خودمان است و این امر سرعت گرفته و در آینده به خوبی به سوی دنیای متحول پیش خواهیم رفت.

وی ادامه داد: با توجه به این امر باید مجموعه جوان ما در آموزش و پرورش به خصوص در دبیرستان‌ها ظرفیت‌های خود را تقویت کنند برای اینکه از قافله عقب نمانند.

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با توجه به دستورات اکید دین مبین اسلام، اتکا به خداوند را فراموش نکنیم چراکه در سخت‌ترین زمان خدای متعال است که شما را از هر نگرانی نجات خواهد داد و به هدف خوبی که در ذهنتان است، خواهید رسید.

غلامی در پایان خطاب به دانش‌آموزان با بیان اینکه در هر رشته‌ای که هستید ریاضی و ادبیات فارسی را خوب بخوانید چراکه این دو رشته کلیدی برای ورود به علم و فناوری هستند، گفت: کشور ما منبع غنی از تاریخ، فرهنگ و علم است و زبان فارسی، زبانی است که کلید این گنج و منبع و فهم مطالب و آشنایی با معارف فرهنگ غنی کشور ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات