130 هزار دانش آموز از يادمان شهداي والفجر8 اروندكنار ديدن كردند

مسئول يادمان شهداي والفجر8 اروندكنار آبادان گفت: از بيستم مهرماه تاكنون 130 هزار دانش آموز پسر و دختر در قالب كاروان هاي راهيان نور از يادمان شهداي گمنام عمليات والفجر8 اروندكنار ديدن كردند.
کد خبر: ۹۱۷۹۳۲۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، مرتضي شيروي اظهار كرد:60درصد از اعضاي كاروان هاي راهيان نور را دختران و 40 درصد را دانش آموزان پسران تشكيل مي دهند.
وي افزود:تاكنون اعضاي دانش آموزي كاروان هاي راهيان نور سراسر كشور در قالب 2 نوبت پسران و يك نوبت دختران از اين منطقه ديدن كردند.
شيروي گفت:حركت راهيان نور دانش آموزي پسر تا آخر بهمن ادامه دارد و اول اسفندماه علاوه بر آغاز نوبت دوم راهيان نور دختران كاروان هاي راهيان نور دانشجويي نيز در منطقه عملياتي والفجر8 حضور خواهند يافت.
وي به استقرار هفت سكوي روايتگري در كنار ساحل اروند به منظور روايتگري حماسه هاي رزمندگان اسلام در جريان عمليات غرور آفرين والفجر8 اشاره و بيان كرد :علاوه بر راويان همراه كاروان هاي راهيان نور 6راوي مرد و يك راوي زن در منطقه مستقر و رشادت هاي رزمندگان اسلام را بازگو مي كنند.
عمليات والفجر ۸ كه از آن به عنوان نبرد اول فاو نيز نام برده مي‌شود، عمليات آبي خاكي بود كه در آن نيروهاي سپاه پاسداران و ارتش ايران با استفاده از اصل غافلگيري از اروندرود عبور كرده و شبه‌جزيره فاو در جنوب عراق را به تصرف خود درآوردند.
عمليات والفجر هشت، در دهه فجر سال 1364 آغاز شد و در 22 بهمن ماه همان سال، با اهتزاز پرچم گنبد مقدس رضوي، بر فراز مسجد جامع بندر راهبردي فاو عراق، به پيروزي رسيد.

**بازسازي پل بعثت، شاهكار مهندسي رزمي تاريخ دفاع مقدس در اروندكنار
مسئول يادمان شهداي والفجر8 اروندكنار آبادان به انتقال بيش از 120 لوله مربوط به پل عملياتي بعث اشاره كرد و بيان داشت:پل عملياتي بعث توسط جهادگران خراسان بازسازي و در منطقه نصب خواهد شد.
وي افزود:براي بازسازي 50 متر از پل بعثت نياز به 150 لوله ديگر از لوله هاي پل قديمي بعث است.
شيروي اظهار كرد:نحوي بازسازي پل به همان شيوه ساخت پل بعثت در زمان جنگ است و مي توان از آن به عنوان يك اسلكه چند منظوره نيز بهره گرفت.
پل عظيم بعثت به منظور پشتيباني رزمندگان اسلام در منطقه علمياتي فاو عراق توسط يگان هاي رزمي مهندسي جهاد سازندگي و در مدت كوتاهي طرح و اجرا شد.
نيروهاي مهندسي و پشتيباني جنگ جهاد سازندگي، توانستند با بكارگيري حدود سه هزار و 400 لولۀ نفتي 56 اينچي و با يك طرح مهندسي دقيق، چنين پلي را به طول حدود 600 متر و عرض حدود 12 متر و با عمق حدود 8 متر احداث نمايند.

** سفر دريايي راهيان نور از 16 اسفند
شيروي گفت:سفر دريايي راهيان نور در اروندرود و بازديد ميداني از محور عملياتي فاو عراق از 16 اسفند با استقرار كشتي لنديك گرافت سپاه آغاز خواهد شد.
وي افزود:در اولين اقدام كاروان هاي راهيان نور دانشجويي و دانش آموز و پس از آن ميهمان نوروزي مي توانند در سفر بازديدي از اروندرود حضور داشته باشند.
اروندكنار در 45 كيلومتري جنوب آبادان قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار