مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد عضو فعال و اصلی ستاد مرکزی راهیان نور دانشجویی است و هرسال فعالیت روبه رشدی در برگزاری این اردوها داشته است.
کد خبر: ۹۱۷۹۳۲۵
|
۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برنامه‌‌‌های این دانشگاه در بزرگداشت دفاع مقدس و انتقال ارزش‌‌‌‌های انقلاب به نسل جوان گفت: یکی از مهم‌‌‌ترین فعالیت‌‌‌ها در زنده نگه داشتن یاد شهدا و بیان خاطرات دفاع مقدس اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی است که در سال‌‌‌‌‌های بعد از جنگ، بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور در این اردوها شرکت کرده و راهی مناطق غرب و جنوب کشور می‌‌‌‌شوند.

وی تشریح کرد: دانشگاه آزاد عضو فعال و اصلی ستاد مرکزی راهیان نور دانشجویی است و هرسال فعالیت روبه رشدی در برگزاری این اردوها داشته و طی چند سال گذشته، ریاست دانشگاه هم در این اردوها حضور داشتند. سال گذشته بیش از 20 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، راهی این اردوها شدند و تابستان امسال هم برای اولین بار اردوی راهیان نور در جبهه‌‌‌های غرب را برگزار کردیم که استقبال خوبی از این اردو شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه درباره برگزاری اردوهای تخصصی راهیان نور تصریح کرد: تا به امروز نشست‌‌‌های تخصصی در ارتباط با راهیان نور با حضور مسئولان بسیج کشوری و بیش از 400 نفر از راویان دفاع مقدس برگزار کردیم. درصددیم تا اردوهای راهیان نور به صورت تخصصی برای دانشجویان رشته‌‌‌‌‌‌‌‌های پزشکی و پرستاری با بازدید از بیمارستان‌‌های مناطق جنگی و حضور پزشکانی که تجربه جراحی و مداوای مجروحان در این شرایط را داشتند برگزار کنیم.

نصیری اظهار کرد: از جمله سیاست‌‌‌های اجرایی ما در برگزاری مراسم‌‌‌های مختلف در هفته دفاع مقدس، بهره‌‌‌گیری از ظرفیت بسیج دانشجویی استادان، مساجد، مزار شهدای گمنام، کانون‌‌‌‌‌‌‌های فرهنگی و هیئت‌‌‌های مذهبی است.

وی درباره برنامه‌‌‌‌های دانشگاه آزاد در ایام دفاع مقدس گفت: از دیگر برنامه‌‌‌های ما در ایام گرامیداشت دفاع مقدس برگزاری مراسم پاسداشت سالروز حماسه شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌‌‌‌الائمه همچنین برگزاری مراسم سالروز شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز، جهان آرا و دیگر پیشکسوتان و فرماندهان شهید دفاع مقدس در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های عکس دستاوردهای دفاع مقدس، مسابقات کتابخوانی، داستان‌‌نویسی همچنین معرفی قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی در بازدارندگی و مقابله با تهدیدات و نقش اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس از جمله برنامه‌‌‌هایی بوده که در شورای فرهنگی استان به تصویب رسیده و با حمایت بسیج دانشجویی و تشکل‌‌های انقلابی و کانون‌‌‌های فرهنگی در حال انجام است.

ارسال نظرات