خبرهای داغ:
رزمایش ۲ روزه الی بیت‌المقدس با مشارکت گردان‌های بیت‌المقدس از سپاه عشایر فارس و ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز در منطقه عمومی سیاخ و دارنگون شهرستان شیراز آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۸۱۲۶۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، از صبح پنجشنبه 11 مهرماه و برابر اعلام قبلی، رزمایش 2 روزه "الی بیت‌المقدس" سپاه عشایر فارس و سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) شیراز، در منطقه عمومی سیاخ و دارنگون شیراز و با شعار " بسیج چهل سال یاری، امنیت و خدمت، آغاز شد.

جانشین فرماندهی سپاه عشایر استان فارس با اشاره به حضور 5 گردان از گردان‌های بیت‌المقدس در این رزمایش، گفت: هدف از این رزمایش ۲ روزه را تجدید سازمان، نمایش اقتدار، سنجش توان و آمادگی رزمی، افزایش آمادگی عملیاتی، تخصصی و جسمانی و سنجش و ارتقاء توان امنیتی، دفاعی و امدادی و مردمی کردن دفاع اعضای گردانهای بیت‌المقدس سپاه عشایر و تمرین تعامل و هماهنگی است.

سرهنگ سعدی محمدی با بیان اینکه در رزمایش یاد شده تاکتیک‌های مختلف دفاع تمرین خواهد شد، گفت: انجام عملیات بازپس گیری سرزمین، عملیات تاخیری، کمین و ضد کمین، هلی برن و ضد هلی برن، دفاع از مناطق حساس و حیاتی، امداد و نجات و مردم یاری از اجزای پیش بینی شده برای این رزمایش است.

او با اشاره به اینکه حرکت در شب نیز طی این رزمایش تمرین خواهد شد، گفت: در کنار اجرای این رزمایش، ۴ گروه جهادی سپاه عشایر با استقرار در مناطق کمتر برخوردار و محروم عشایری منطقه، خدمات سازندگی و محرومیت زدایی را اجرایی خواهند کرد که شامل واکسیناسیون دام و طیور، مرمت و ساخت ۲ واحد مسکونی، مرمت یک باب مدرسه، توزیع بسته‌های حاوی نوشت افزار توسط گروه‌های جهادی و با همکاری خیرین انجام می‌شود.

سرهنگ دوم پاسدار مجید علیپور فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله (عج)شیراز نیز از آغاز  رزمایش دو روزه الی بیت المقدس در منطقه عمومی شیراز به استعداد ۱۰ گردان بیت‌المقدس و گردان‌های کوثر خبر داد.

وی افزود: این رزمایش بزرگ با هدف دفاع از کوی و برزن، کمین، ضد کمین، تور ایست و بازرسی، تاکتیک عملیات مقابله با نا آرامی‌ها، تجمع‌های غیر قانونی، عملیات روانی و تعقیب و گریز اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز نیز ارتقا توان رزمی بسیجیان، توسعه باورها و  افزایش سطح بصیرت دینی، مردم یاری و سنجش توان رزمی و عملیاتی نیروها و سطح آمادگی آنها را از اهداف این رزمایش اعلام کرد.

سرهنگ مجید علیپور با اشاره به اینکه بخشی از این رزمایش به اقدامات امدادی اختصاص دارد، خدمات دهی رفاهی شامل تهیه وسائل گرمایشی، پوشاک، ارسال دارو و اقلام بهداشتی ،موارد امدادی و خدماتی را از برنامه های مهم در این بحث اعلام کرد.

 همزمان سپاه ناحیه محمدرسول الله(ص) نیز رزمایش الی بیت‌المقدس را در شهرستان شیراز آغاز کرده است.

منبع: شیرازه

ارسال نظرات
پر بیننده ها