خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: امسال از اواخر خرداد که فعالیت گروه های جهادی آغاز کردیم تا پایان هفته دفاع مقدس ۴۴۰گروه جهادی در مجموع به مناطق مختلف استان اعزام شدند و در مجموع ۴هزار ۸۸۲نفر از جهادگران در ایام تابستان در نقاط مختلف استان خدمت رسانی کردند.
کد خبر: ۹۱۸۱۹۸۸
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ظهر امروز(14مهرماه) در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب بر تقویت گروه های جهادی در بیانیه ای که خطاب به جهادگران صادر شد؛ امسال در حضور گروه های جهادی و جوانان در عرصه های مختلف با استقبال بیشتری رو به رو شدیم.

 وی با اشاره به اینکه چند مدل گروه جهادی داریم که در حال فعالیت در استان هستند افزود: تا کنون  ۲۵۳گروه جهادی جغرافیا محور یا گروه های جهادی بومی استان که شناسنامه دار هستند و در منطقه هدف مشخص از سال گذشته فعالیت خود را شروع کردند و مدت پنج سال فعالیت متمرکز در منطقه دارند.

هنری با بیان اینکه گروه های جهادی محله محور تشکیل شده است عنوان کرد: این گروه ها به اردوی جهادی اعزام نمی شوند بلکه در منطقه محدوده استحفاظی پایگاه بسیج مشکلات مردم محل خود را احصاء می کنند و در طول سال ضمن ارتباط گیری با دستگاه های اجرایی، مشکلات مردم را مرتفع می کنند. آنان بازوی اجرایی برای ما در محرومیت زدایی هستند که به شناسایی و ارزیابی در محله برای تدوین شناسنامه روستا کمک می کنند.

وی متذکر شد: سازمان بسیج به دنبال است تا سال آینده در هر پایگاه بسیج یک گروه جهادی محله محور شکل بگیرد که تا کنون ۹۵۰گروه محله محور تشکیل شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان ادامه داد: برخی گروه های جهادی تخصصی هستند که از اواخر سال گذشته با این رویکرد برخی گروه ها در تخصص های مختلف کار می کنند و بدنبال افزایش تعداد این گروه ها هستیم.

وی با بیان اینکه امسال راه اندازی گروه های جهادی اقتصاد مقاومتی را در برنامه داریم افزود: گروه های جهادی که در بخشهای مختلف بتوانند به مردم خدمت کنند ازجمله در زمینه آموزش ، مشاوره شغلی، تسهیلگری در حوزه اشتغال و ارتباط با دستگاه های مختلف، کمک به تامین بازار و فروش محصولات روستایی که آنان را بر اساس رسته های شغلی مختلف طبقه بندی کنیم و خروجی خوبی از فعالیشان داشته باشیم.

هنری ادامه داد: برای هر شهرستان یک گروه جهادی واکنش سریع یا امداد و نجات آموزش دیدند که در صورت وقوع حادثه و بحران برای خدمت رسانی به مردم در کوتاهترین زمان وارد عمل می شوند.

وی بیان داشت: امسال از اواخر خرداد که فعالیت گروه های جهادی آغاز کردیم تا پایان هفته دفاع مقدس ۴۴۰گروه جهادی در مجموع به مناطق مختلف استان اعزام شدند که ۱۲۹گروه یک روزه و ۳۱۱ گروه از سه روز تا ۱۰ روزه بودند که در مجموع ۴هزار ۸۸۲نفر از جهادگران در ایام تابستان در نقاط مختلف استان خدمت رسانی کردند که ۲هزار و 153 نفر خواهر و ۲هزار و ۷۲۹نفر برادر بودند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان افزود: در مقایسه با تابستان 97 رشد50درصدی تعداد گروه های جهادی را شاهد هستیم و 10 گروه میهمان از دانشگاه های تهران در مناطق محروم استان حاضر شدند که 510نفر جهادگر را شامل می شدند که در مقایسه با تابستان سال گذشته ۲برابر تعدادشان اضافه شده است.

وی اظهار داشت: امسال  در زمینه گروه جهادی عتبات برای اولین بار ۲گروه جهادی اعزام شدند و یک گروه 12 نفره در حال حاضر در کاظمین حضور دارند.

هنری خاطرنشان کرد: در گروه های جامعه پزشکی ۲۰گروه جهادی داشتیم که ۱۱۱ نفر بودند و بیش از 4هزار و 200نفر را ویزیت رایگان انجام دادند و بیش از ۵۰۰بسته بهداشتی به مناطق مختلف استان در زمینه سلامت توزیع شده است.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی  بسیج مهندسین کشاورزی به مردم مناطق محروم خدمات ارائه کردند گفت: این جهادگران در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز  با بهره گیری از تجربیات افراد و کارشناسان به افزایش بهره وری محصولات کشاورزی کمک می کنند.

هنری ادامه داد: استفاده از گروه های جهادی جهت واکسیناسیون دام و طیور بوده است که واکسیناسیون بیش از 3هزار راس دام توسط بسیج مهندسین کشاورزی صورت گرفت و در طرح اشتغال معیشتی که با توزیع مرغ بومی شروع شده است؛ واکسیناسیون با همکاری گروه های جهادی دامپزشکی انجام می شود  که در مدت 9ماه بیش از ۱۷۵هزار قطعه توزیع شده است.

وی اظهار داشت: ۲۲۰گروه جهادی در عرصه عمرانی فعالیت کردند و در کمک به احداث ، تکمیل و مرمت 235پروژه شامل  قنوات، استخر ذخیره آب، کانال انتقال آب، احداث و تکمیل مساجد، حسینیه و مرمت و زیباسازی مدارس مشارکت داشتند و بیش از ۱۰۰مدرسه در تابستان با کمک گروه های جهادی مرمت و زیباسازی شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان افزود: در زمینه اشتغال ۳۷گروه جهادی کار کردند و با ایجاد واحدهای الگوئی در زمینه اشتغال و  برگزاری  کلاسهای آموزشی هنری ازجمله خیاطی، گلدوزی، نمدبافی، گلیم بافی، حوله بافی، آشپزی و غیره فعالیت کردند که بیش از ۱۹۰۰نفر آموزش دیدند.

وی بیان داشت: گروه های جهادی در زمینه فرهنگی از قبیل آموزش احکام، قرآن و مشاوره، برپایی نمایشگاه های فرهنگی و بسته های فرهنگی ـ معیشتی و جمع آوری جهیزیه بیش از ۱۹۸ گروه جهادی فعالیت داشتند.

۶۰درصد مبلغ هزینه کارکرد را گروه های جهادی از طریق ارتباط با خیرین تامین کردند

هنری به ارتباط خوب و مؤثر گروه های جهادی با خیرین و جذب اعتبارات از سوی خیرین اشاره و عنوان کرد: مجمع خیرین جهادی را راه اندازی شد و در یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰میلیون تومان کمک خیرین را توانسته جذب کند و پشتوانه خوبی برای گسترش گروه های جهادی است.

وی خاطرنشان کرد: امسال در مجموع برنامه های جهادی و عمرانی انجام شده هزینه کار کرد کلی مربوط به عرصه های مختلف بیش از ۱میلیارد و۶۰۰میلیون تومان شده است که ۶۰درصد مبلغ را گروه های جهادی از طریق ارتباط با خیرین تامین کردند. مبلغ 985میلیون تومان توسط خیرین ، 350میلیون تومان از اعتبارات سپاه  و۲۸۰میلیون تومان ازاعتبارات دولتی  دستگاه ای اجرایی تامین شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان گفت: در طرح ۴۰هزار پروژه عمرانی بسیج سازندگی در کشور اخیراً تعداد 526 پروژه در استان تکمیل شده است که  در مجموع ۱۲ میلیارد و700میلیون تومان هزینه داشته است که ۵میلیارد تومان با کمک های گروه های جهادی، خیرین و خودیاری و همراه کردن مردم تامین شد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها