خبرهای داغ:
سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی( موساد) «گاو مقدس» در این رژیم است ولی سانسور نظامی در تل‌آویو امکان نمی‌دهد که شمار کارمندان آن و یا میزان بودجه سالیانه‌اش اعلام شود. این سازمان بسیار سرّی تحت نظارت مستقیم نخست‌وزیر و نه وزیر امنیت، قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۸۲۰۱۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سایت رای الیوم در گزارشی نوشت  سانسور نظامی در رژیم صهیونیستی امکان اعلام میزان بودجه سازمان موساد را نمی‌دهد ولی طبق ارزیابی‌های روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص»، بودجه سالیانه این سازمان چندین برابر بیشتر از بودجه سالیانه اردن و لبنان است.

افزون بر این، سانسور نظامی این رژیم مانع از آن می‌شود که شمار زنانی که در این سازمان کار می‌کنند منتشر شود. با توجه به این‌که، دو نفر از زنان تقریبا به راس هرم قدرت آن رسیده‌اند: «الیزا ماگن- هلوی»، که اخیرا به فعالیت خود در موساد پایان داد؛ او برای نخستین بار در تاریخ این رژیم، به سمت معاون رئیس سازمان موساد گماشته شد. «سایما شاین» نیز دومین زنی است که به عنوان رئیس واحد تحقیقات موساد انتخاب شد. او در حال حاضر پژوهشگر مرکز تحقیقات امنیت داخلی وابسته به دانشگاه تل‌آویو است.

 

برای نخستین بار، پنج نفر از زنانی که در موساد خدمت می‌کردند، اقدام به «افشای» خدمات محرمانه برای اسرائیل کرده‌اند از جمله این‌که زنان را برای امنیت داخلی رژیم عبری جذب و استخدام می‌کردند. روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحرونوت» اعترافات زنانی که در بیشتر عملیات‌های خطرناک و مهم داخل موساد مشارکت داشتند، منتشر کرده بود. طبق این اعترافات، «ایورات» یکی از مهم‌ترین مزدوران زن در موساد گفته است که فعالیتش برای این سازمان، محدود به برقراری روابط عاشقانه بود و موساد اجازه نمی‌داد محدوده فعالیتش فراتر از این امر باشد. «ایالا» نیز گفته است فعالیتش در موساد بر روابط خانوادگی وی تاثیر گذاشته است به طوری‌که مجبور شده همسر و سه فرزندش را ترک کند.

از سوی دیگر، «تامیر پاردو» فرمانده سابق موساد، که این سازمان جاسوسی او را «باند قتل‌های سازمان‌یافته» توصیف کرده است، تأکید کرد که زنان مزدورانی فوق‌العاده هستند که توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در دستیابی به اهداف دارند. می‌افزاید زن‌ها در هنگامی که بحث‌های امنیتی در اولویت هستند بهتر از مردان نقش خود را ایفا می‌کنند.

قابل توجه این است که «زیپی لیونی» وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین مزدوران موساد بود که به فعالیت نظامی خود به عنوان ستوان در ارتش اشغالگر پایان داد و سپس به عنوان مزدور موساد در اروپا خدمت کرد و طی سال‌های 1980 تا 1984 با حمایت موساد، رهبران سازمان آزادی‌بخش فلسطین را در بیشتر کشورهای اروپایی تحت تعقیب قرار داد.

طبق اعلام منابع خارجی، زیپی لیونی در بیشتر ترورها، به‌ویژه ترور «مأمون مریش» دستیار «خلیل الوزیر»( معروف به ابو جهاد) از رهبران برجسته سازمان آزادی‌بخش در آتن مشارکت داشت.

برخی گزارش‌های ویژه، اسم لیونی را به عنوان جاسوس درجه یک در فرانسه در اوایل دهه 1980 ربط می‌دهند که فعالیت وی به جمع‌آوری اطلاعاتی درباره فعالان عرب در اروپا متمرکز بود. طبق گفته «أفرایم هالیوی»، لیونی در یگان نخبگان موساد بود. ولی هالیوی به دلایل امنیتی، از ارائه جزئیات بیشتر درباره فعالیت‌های این مزدور سابق موساد در بازه زمانی 1980 تا 1984، خودداری کرده است.

لیونی، که به زبان فرانسه مسلط و وابسته به خانواده باندهای مافیایی صهیونیستی است، زمانی در پاریس فعالیت می‌کرد که این شهر صحنه درگیری‌های شدید میان موساد و شماری از رهبران گروه‌های فلسطینی و نیز جاه‌طلبی‌های صدام، دیکتاتور معدوم عراق بود.

لیونی همچون دیگر داوطلبان جدید، به عنوان دانشجو فعالیت می‌کرد و در قاره اروپا در حال تردد و مشغول اقدامات پر خطر بود و بیشتر ماموریت‌هایش را نیز به عنوان خدمتکار یا خانه‌داری برای شماری از افراد تحت تعقیب متمرکز می‌کرد و طبق گفته‌های منابع غربی، وی به این افراد پیشنهاد برقراری روابط نامشروع را می‌داد.

مدتی بعد از کار در خانه، لیونی وارد فعالیت‌های میدانی شد و آموزش‌هایی را درباره نحوه جذب جاسوس و گردآوری اطلاعات دید.

گفته می‌شود تا پیش از سرنگونی رژیم صدام، رژیم صهیونیستی با روش‌های قهرآمیز از دستیابی عراق به انرژی هسته‌ای و احداث رآکتور هسته‌ای جلوگیری کرد. در ماه ژوئن 1980 یک دانشمند هسته‌ای عراقی، که در فعالیت‌های هسته‌ای کشورش مشارکت می‌کرد، در اتاقش در هتلی به قتل رسید. انگشت اتهام‌ها به سمت موساد و مزدورش، یعنی لیونی نشانه رفت. ولی سخنگوی لیونی از اظهارنظر درباره مشارکت وی در این ترور خودداری کرد و به گفتن این موضوع اکتفا کرد که لیونی ماموریت‌هایش را که طی دوران خدمتش در موساد انجام می‌داد، فاش نمی‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها