خبرهای داغ:
وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در خراسان جنوبی که اولین استانی است که طرح مصوب سازگاری با کم آبی را دارد که به تصویب کارگروه ملی سازگاری با کم آبی رسیده که جهت گیری اجرای طرح و تخصیص منابع بر اساس یک برنامه با نگاه به آینده و تاکید بر اشتغال است که ما یک هزار و 360 پروژه در دست اجرا در بخش آب، تامین برق و آب و فاضلاب در استان داریم.
کد خبر: ۹۱۸۲۱۹۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز در مراسم بهره برداری از پروژه آب رسانی به بیرجند از محمد شهر اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات در آب و فاضلاب در کشور صورت گرفته دارای شاخص های قابل عرضه در جهان هستند. در ابتدای انقلاب در کشوری که 40درصد جمعیت فعلی را داشت کل تصفیه خانه های فاضلاب 4 عدد بودند که بخشی از مناطق شهر را پوشش می دادند.

وی عنوان داشت: چند روز گذشته 228امین تصفیه خانه فاضلاب در کهکیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید و هر 45 روز یک تصفیه خانه فاضلاب در کشور به مدار می آوریم. بعد از شکل گیری شرکت های آب و فاضلاب در سال 69 نیاز احساس شد که در ارتباط با روستاها ساختار و سازوکار متمرکز تری کار کنند که شرکت های آب و فاضلاب روستایی شکل گرفت.

اردکانیان با بیان اینکه هم اکنون هر هفته 30 روستای کشور به شبکه آبرسانی مطمئن و پایدار وصل می شود افزود: در سال 92 کل جمعیت روستایی کشور که از شبکه پایدار آب بهره مند بودند  900هزار نفر بودند و حالا این جمعیت به 6 میلیون و 845هزار نفر رسیده است و در این مدت بالغ بر 10 هزار و 336روستا آبرسانی شدند.

وی ادامه داد: با حمایت دولت و اجازه ای که رهبری برای استفاده از منلابع  صندوق توسعه صادر کردند این رشد ادامه می یابد و تا پایان امسال یک هزار و 339 روستای دیگر را به شبکه آب سالم و پایدار وصل کنیم و تا پایان دولت جمعیت را به 10 میلیون برسانیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بعد از تحول 30 ساله نیاز به گام بلند و جهشی داریم برای سرعت دادن به آبرسانی روستایی و باز کردن پرونده درخشان در زمینه فاضلاب روستاها مستلزم این بود که از چند سال پیش مقدمات انتقال وظایف آب و فاضلاب روستایی به شهری را فراهم کنیم و با جهات مختلف از جمله چابک تر کردن ساختار و سازمان موجود در استانها بتوانیم تشکیلات متمرکز تری را با هدف تسریع خدمات رسانی به روستاها شکل دهیم.

وی ادامه داد: امروز اعلام شد مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر وظایف و ماموریت های آب و فاضلاب شهری به ریاست جمهوری ابلاغ شده و ما در آینده نزدیک رسما شرکت های آب و فاضلاب استانی خواهیم داشت.

اردکانیان افزود: وزارت نیرو در خراسان جنوبی که اولین استانی است که طرح مصوب سازگاری با کم آبی را دارد که به تصویب کارگروه ملی سازگاری با کم آبی رسیده  که جهت گیری اجرای طرح و تخصیص منابع  بر اساس یک برنامه با نگاه به آینده و تاکید بر اشتغال است که ما یک هزار و 360 پروژه در دست اجرا در بخش آب، تامین برق و آب و فاضلاب در استان داریم.

وی با بیان اینکه پیشرفت متوسط پروژه ها  38درصد است که مهمترین طرح ها تامین آب است افزود: در جمعیت شهری ما در حالی که در استان با رشد جمعیت شهری مواجهیم سعی می کنیم به پروژه ها سرعت دهیم.

گفتنی است، امروز مراسم بهره برداری از پروژه آب رسانی به بیرجند از محمد شهر به مبلغ 50میلیارد تومان با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و طرحی در مرداد ماه  برای انتقال آب از دشت مختاران به بیرجند کلنگ زنی شده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها