رئیس دفتر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در یزد:
یک کارشناس مذهبی گفت: زیارت اربعین یک نوع آیین بین‌المللی است که از سراسر جهان تشیع و ملیت‌های مختلف با یک هدف، با یک اعتقاد و با وحدت رویه و با عشق اهل بیت علیهم‌السلام اظهار مسئولیت واعلام آمادگی و حضور می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۸۲۳۹۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام محمدرضا ابویی اظهار داشت: زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه‌السلام یکی از نماد‌های مهم و اساسی برای یک شیعه است و در روایات ما نیز این موضوع از مهم‌ترین شاخص‌های معرفی شیعیان ذکر شده است و یکی از چند علامت شناسایی شیعیان است.

وی افزود: اثربخشی زیارت اربعین هرچند در ابتدای وضع این آیین خیلی روشن نبوده، اما به مرور زمان اهمیت آن هم برای خواص و هم برای عموم روشن شده به طوری که امروز مورد توجه تمام جوامع بین‌المللی قرار گرفته است.

رئیس دفتر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در یزد با اشاره به اینکه در زیارت اربعین شیعیان، خودشان را پیدا می‌کنند، اظهار داشت: زیارت اربعین یک نوع آیین بین‌المللی است که از سراسر جهان تشیع و ملیت‌های مختلف با یک هدف، با یک اعتقاد و با وحدت رویه و با عشق اهل بیت علیهم‌السلام اظهار مسئولیت واعلام آمادگی و حضور می‌کنند که همه این‌ها مرهون عظمت و فداکاری و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است.

ابویی خاطرنشان کرد: درباره زیارت اربعین در روایات ما سفارش ویژه شده است، همچنین درباره زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) به شکل پیاده‌روی، تنها زیارتی است که ما نص پیاده‌روی درباره او داریم و درباره سایر ائمه علیهم‌السلام زیارت به شکل پیاده‌روی را در روایات نمی‌توانیم به شکل زیارت حضرت اباعبدالله پیدا کنیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات