معاون حج و زیارت استان یزد خبر داد:

ثبت‌نام بیش از 54 هزار یزدی جهت شرکت در گردهمایی عظیم اربعین

معاون حج و زیارت استان یزد در حالی از ثبت‌نام 54 هزار و 519 یزدی در سامانه سماح خبر داده است که سال گذشته 38 هزار یزدی در گردهمایی بزرگ اربعین شرکت کردند و این در حالی است که هنوز بیش از ده روز تا اربعین مانده است.
کد خبر: ۹۱۸۲۵۹۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، احمد خوشنویس اظهار داشت:  آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح را 54 هزار و 519 نفر اعلام کرد و گفت: البته از این تعداد 53 هزار و 343 نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

معاون حج و زیارت استان یزد افزود: هزینه ثبت نام در سامانه سماح توسط دفاتر زیارتی 25هزار تومان و توسط خود افراد 22 هزار تومان است.

وی در تشریح هزینه ثبت نام اظهار داشت: این هزینه جهت ارائه خدمات درمانی، هلال احمر و بیمه زائرین اخذ می شود.

خوشنویس آخرین مهلت خروج زائران از کشور برای شرکت در راهپیمایی اربعین را تا 30 صفر دانست و گفت: با توجه تفاهم نامه اربعین میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق زائرین می توانند تا 30 صفر بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح وارد کشور عراق شوند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: زائرین یزدی قبل از عزیمت به سمت مرزها حتما در سامانه سماح ثبت نام کرده و برگ ثبت نام در این سامانه را نیز به همراه داشته باشند.

معاون حج و زیارت استان تاکید کرد: زائرین باید هنگام خروج از کشور گذرنامه دارای حداقل 3 ماه اعتبار، برگ ثبت نام در سامانه سماح و کارت شناسایی به همراه داشته باشند.

خوشنویس به زائران توصیه کرد حتی الامکان از مرزهای چذابه و شلمچه که برای زوار یزدی در نظر گرفته شده از کشور خارج شوند.

گفتنی است سال گذشته 38 هزار یزدی در گردهمایی بزرگ اربعین شرکت کردند و آمار اعلامی امسال در حالی است که هنوز بیش از ده روز تا اربعین مانده است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار