در طول حماسه جهانی و عظیم پیاده‌روی اربعین، ۴۱ موکب مجوز‌دار از استان یزد به خدمات‌رسانی زائران این حرکت عظیم می‌پردازند.
کد خبر: ۹۱۸۲۶۹۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، اربعین علاوه بر ارزش گذاشتن و ارج نهادن به امام حسین (ع) و شهدای کربلا، حضور، همدلی و همراهی آحاد مردم است تا با نیت الهی از زائران کربلایی استقبال و آنان را به سمت حرم عشاق بدرقه نمایند. اربعین را اینگونه باید شناخت که جهاد در راه خدا، مبارزه حق علیه باطل، ایثار و فداکاری، مادامی که عاشورائیان و عاشورا اندیشان زنده‌اند، پایدار می‌ماند.

زنده بودن اربعین از پیامی است که در هر فرهنگ و زبانی با اعماق فطرت بشر و فضیلت‌هایش سخن می‌گوید، زنده بودن اربعین از روحیه‌ای است که همه خود را متعلق به جمع و جمع را متعلق به خود می‌دانند.

روحیه‌ای که ناخوداگاه انسان را در مسیری قرار می‌دهد که خدای عالمیان مقرر کرده را زمینه‌ای برای جهانی شدن فرهنگ حسینی کند و عاشقان این فرهنگ، عناصر تشکیل دهنده حرکت عظیمی می‌شوند که در طول تاریخ نمونه آن را کسی ندیده و نشنیده است.

حرکتی که برخی با پا‌های پیاده و تاول زده خود نقش‌آفرین آن هستند و برخی با سینی‌های به ظاهر کوچک و چند دانه خرمایی که در آن گذاشته و به زائران اباعبدالله الحسین (ع) تعارف می‌کنند؛ برخی با التماس به زائران برای حضور در منزلشان و دیگری برای این نقش آفرینی به پای زائران افتاده و پابوسشان می‌شود.

عده‌ای هم میدان داری نقش‌آفرینان این صحنه را بر عهده می‌گیرند و با برپایی موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، عشق و ارادت خود به سرورس و سالار شهیدان را نشان می‌دهند.

موکب‌هایی که از جای جای ایران و عراق و دیگر کشور‌های مسلمان جهان در طول مسیر پیاده روی کربلا حضور دارند و خدمت به زائران اربعین را نهایت افتخار خود می‌دانند؛ موکب‌هایی که یزد هم به مانند دیگر نقاط افتخار برپایی آن در مسیر عشق و ایثار را دارد.

محمد صادق طهماسبی دبیر ستاد اربعین استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در یزد در ارتباط با موکب‌های استان یزد در این مسیر اظهار داشت: ۴۱ موکب مجوزدار از استان یزد در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

وی گفت: این موکب‌ها فعالیت‌های خدماتی از قبیل: اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان، امداد و نجات، و خدمات زیست محیطی و جمع آوری زباله‌ها را در طول مسیر پیاده روی زائران کربلا انجام می‌دهند.

طهماسبی افزود: موکب داران ۳۶ دوره آموزشی از قبیل: پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم، امداد و نجات، امنیتی و انتظامی، بهداشت درمان بیولوژیک و احیا، آموزش فرهنگی و محیط زیستی را گذرانده‌اند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان یزد با اشاره به برگزاری نمایشگاه راهیان اربعین در استان بیان کرد: مانور‌های آمادگی برای تیم‌های واکنش سریع نیز به وسیله ستاد اربعین استان برگزار شد و همه موکب‌ها با آمادگی کامل در محل‌های از پیش تعیین شده به زائران کربلا خدمت‌رسانی می‌کنند.

طهماسبی افزود: موکب‌داران یزد روزانه بیش از ۳۰ هزار پرس غذا در هر وعده غذایی تهیه می‌کنند و ۲۰ هزار نفر را در شهر‌های مختلف عتبات عالیات اسکان می‌دهند.

طهماسبی خدمات زیست محیطی موکب‌داران را کار ارزنده‌ای دانست و گفت: موکب‌های مردم نهاد با نام جای پای یار در مسیر نجف تا کربلا به جمع‌آوری زباله می‌پردازند.

حضور موکب داران یزد هم به مانند حضور زائران اربعین این استان با رشد کمی و کیفی قابل توجهی روبرو بوده و خدماتی که به زائران اربعین ارائه می‌کنند هم بسیار گسترده و متنوع است، موضوعی که همگان انتظار آن توسط یزد که از دیرباز به عشق و دلدادگی امام حسین (ع) شناخته می‌شود و حسینه ایران لقب گرفته را دارند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات