این‌روزها مرز مهران مملو از شور، عشق و معرفت به سرور و سالار شهیدان است، شوری که معرفت در پیش دارد و انتهای آن رستگاری و فضیلت است.
کد خبر: ۹۱۸۲۷۱۶
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، این روزها استان ایلام و به‌ویژه مرز مهران میزبان زائرانی است که از اقصی نقاط کشور با پای دل آمده‌اند تا عشق و ارادت خود به سرور و سالار عاشقان را به جهانیان نمایش دهند. این روزها مرز مهران حال و هوای کربلا را دارد به هر سو که می‌نگری زائرانی را می‌بینی که سختی کیلومترها راه را به‌جان می‌خرند تا بتوانند به زیارت امام عاشقان نائل آیند.

زن و مرد، پیر و جوان، بزرگ و کوچک همه یک‌دل و یک‌ صدا نوای یا حسین (ع) سر می‌دهند و قدم در وادی عشق و دلداگی می‌گذارند.

استان ایلام غرق در شور و معرفت حسینی / شنیدن کی بود مانند دیدن+تصاویر

 

شور حسینی 

محمد خدارحمی یکی از زائرانی که از زنجان به مرز مهران آمده است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: به عشق خدمت به زائران امام حسین(ع) و زیارت عتبات عالیات به مهران آمده‌ام و تا روز آخر به زوار حسین(ع) خدمت می‌کنم.

وی افزود: چهارمین سال است که زیارت کربلا و خدمت به زائران حسینی نصیبم می‌شود و خدا را شاکرم که می‌توانم از نزدیک این شور و اشتیاق دلباختگان اباعبدالله(ع) را ببینم و آرزویم است که سال‌ها به زائران حسین خدمت کنم و بتوانم قدمی در راه رفاه حالشان بردارم.

استان ایلام غرق در شور و معرفت حسینی / شنیدن کی بود مانند دیدن+تصاویر

 

این زائر زنجانی ادامه داد: خدمت به زائران امام حسین(ع) سعادت می‌خواهد و خدا را شاکرم این سعادت نصیبم شده است و تا جان در بدن دارم هر سال در مراسم پرشکوه اربعین شرکت خواهم کرد.

زیارت اباعبدالله(ع) سعادت است

در میان جمعیت خانم کهنسالی که با ویلچر و به کمک پسرش حرکت می‌کرد نظرم را به‌خود جلب کرد، نزدیک رفتم و از حال هوایش پرسیدم، با چشمانی پر از اشک گفت: خدا را هزار بار سپاس که توانستم به زیارت امام حسین(ع) مشرف شوم.

 استان ایلام غرق در شور و معرفت حسینی / شنیدن کی بود مانند دیدن+تصاویر

فاطمه رضوی که از شیراز با فرزندش به عشق امام حسین(ع) آمده می‌گوید: به دلیل وضعیت جسمانی‌ام فکرش را نمی‌کردم این سعادت نصیبم شود اما خدارو شکر که اباعبدالله طلبید و توانستم به اینجا بیایم.

وی ادامه داد: این مسیر سراسر نور است و کسی که در این راه گام برمی‎‌دارد قطعاً مورد عنایت امام حسین (ع) قرار گرفته است و امیدوارم مشکلات همه گرفتاران حل شود و فرج امام زمان(عج) را خواهانم.

استان ایلام غرق در شور و معرفت حسینی / شنیدن کی بود مانند دیدن+تصاویر

 

 

شنیدن کی‌ بود مانند دیدن

سعید خرمی یکی از جوانان تهرانی نیز گفت: برای نخستین بار است که با پای پیاده خدمت امام حسین(ع) مشرف می‌شوم و مهم‌ترین عامل در این حضور عشق به امام حسین(ع) است و حضور مردم بسیار گرم و با شکوه است.

وی افزود: سال‌های گذشته از کسانی که توفیق حضور در این حرکت عظیم را داشتند خاطراتی می‌شنیدم، اما اکنون خودم در اینجا هستم و می‌بینم که بودن در این مسیر نورانی بسیار متفاوت‌تر از شنیدن خاطرات است.

استان ایلام غرق در شور و معرفت حسینی / شنیدن کی بود مانند دیدن+تصاویر

 

این زائر تهرانی با بیان اینکه اولین‌بار است در این راه نورانی حضور یافته، ادامه داد: این روزها شاهد خدمات‌رسانی‌های میزبانان حاضر در این مسیر بودم و هیچ‌گونه کم و کاستی‌ احساس نکردم.

خدمت‌رسانی به زائران در حوزه‌های اسکان، پذیرایی، درمان و... توسط خدام این زوار انجام می‌شود و تمامی کسانی که در این مسیرها پذیرای زائران بودند یک جمله مشترک داشتند و آن اینکه افتخارمان این است که خدمتگزار زائران حسینی هستیم.

 

ارسال نظرات