خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در کشورهایی که از دین خبری نیست جریان عدالت طلبی و حق طلبی پیش آمده نشان می دهد امروز عمل صالح غنیمت شمردن فرصت انقلاب، ایجاد بیداری و بصیرت و آنچه خدا فرموده به گوش مردم رساندن است.
کد خبر: ۹۱۸۲۸۶۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار سرگروه های خواهر شجره طیبه صالحین با بیان اینکه شجره طیبه صالحین از نظر تسمیه خیلی آگاهانه نامگذاری شده است اظهار داشت: زیرا در هر امری آنچه کارساز است رعایت صلاحیت است. در دنیا کار خیر زیاد و کار بِر هم فراوان است و انواع کارهای پسندیده وجود دارد اما در کلام وحی بیشتر تکیه روی عمل صالح انجام دادن است.

عمل صالح در به نتیجه رسیدن نقش فرمول دارد

وی عنوان داشت: امری را می شود صالح گفت که در به نتیجه رسیدن نقش فرمول داشته باشد و در زمان و مکان خودش مؤثر واقع شود که کارِستان است اما ممکن است خیلی کارها انجام شود که نیکو باشد اما حالت روزمره دارد و به نتیجه خاص در یک فرمول حساب شده برسد.

 عبادی با بیان اینکه برخی امور روزمره و حاشیه ای مشکلات را حل نمی کنند چنین چیزی را میتوانید در امور زندگی خودتان به تجربه بررسی کنید افزود: و در بدست آوردن محصولات مختلف صنعتی و دستاوردهای خاص مسائل سیاسی و در امور نظامی و بسیاری موارد از این قبیل امری صالح است که نقش فرمول پیدا کند و در زمان و مکان خودش به اندازه ای که لازم است صورت گیرد.

وی با اشاره به ایام مصائب اهل بیت علیهم السلام و جریان کربلا خاطرنشان کرد: چقدر باید زمان بگذرد و چه جریاناتی پشت سر گذاشته شود تا یک فرصتی همه جانبه برای قیام امام حسین(ع) پیش بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ما به خاطر اینکه این فرصت غنیمت شمرده نشد و عمل صالح انجام نگرفت همواره عزادار خواهیم بود اما فرصت کمی نبود اگر در آن مقطع بصیرت وجود داشت و روی عمل صالح سرمایه گذاری می شد صحنه جهان بشریت تغییر می کرد.

امروز در یک فرصت استثنایی قرار داریم

وی یادآور شد: اول جایی که در این جهت بی تفاوت گذشت مدینه بود بعد محصولش را درو کرد و بعد از شهادت امام حسین(ع) یزید دستور حمله به مدینه داد و هیچ چیزی برای مردم مدینه نگذاشتند آن فرصت در انجام عمل صالح از دست رفت و مردم مدینه بی تفاوت شدند نتیجه آن شد که جان و مال و ناموس مردم را بر انسانهای کینه ورز و ضد اخلاق حلال کردند.

عبادی ادامه داد: دومین جایی که بی تفاوت گذشت مکه بود سال بعد از مدینه هم مکه پاداشش را دریافت کرد و لشکر یزید مکه را محاصره و بر خانه کعبه با منجنیق حمله کردند چون مردم مکه هم فرصت یاری کردن دین خدا را از دست داده بودند.

وی اضافه کرد: سومین جا کوفه بود که فرصت بزرگی را سوخت و برای ابد ننگ کوفی بودن را بر پیشانی خودشان ثبت کردند. انسانهای آماده و مجهزی که از امام حسین(ع) دعوت کردند در حالیکه با اندک مقاومتی جبهه دشمن شکست می خورد آنچه به دشمن جرأت داد سستی مردم کوفه بود نه قوت دشمن.

نماینده ولی فقیه در استان به عاقبت کسانی که فرصت را از دست دادند اشاره کرد و گفت: بعد از این همه مصائبی که در کربلا بر اهل بیت پیامبر(ص) وارد شد مردم دو دسته شدند یک دسته کسانی بودند که در جبهه امام حسین بودند و کوتاهی کردند که توابین کوفه بودند و عده ای در جبهه یزید بودند که از فشار وجدان و نفس لوامه خود را ملامت می کردند و زندگی برایشان ممکن نبود و لشکریان یزید بعد از آنکه از صحنه کربلا برگشتند و همه آنها را لعنت می کردند همچون عمر سعد در بدترین شرایط روحی قرار گرفتند.

استاد شجره طیبه صالحین  بیان داشت: اصحاب امام حسین(ع) بهترین اصحاب هستند که فرصت را غنیمت شمردند و با اراده گفتند اگر یک بار ما را بکشند و مجدد زنده شویم تا هفتاد بار اینکار تکرار شود تردید به خود راه نمی دهیم و دست از یاری فرزند رسول خدا برنمی داریم بصیرت یعنی این.

عبادی خاطرنشان کرد: ما امروز در یک فرصت استثنایی قرار داریم که بعد از گذشت بیش از 1400 سال چنین فرصتی بدست آمده است فرصت ممتاز و منحصر به فرد است. این فرصت قابل تکرار نیست و شرایط جهان نیز به گونه ای فراهم شده که انقلاب فراموش نمی شود و در مقابل دشمن با همه توان ایستاده است و به پیش می رود.

وی خاطرنشان کرد: فرصت استثنایی را می شناسیم که در روایات آمده آنهای که پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) به وظیفه شان عمل کنند مقامشان بالاتر از کسانی است که بعد از ظهور خواهند بود و با ایمان هستند.

عمل صالح غنیمت شمردن فرصت انقلاب، ایجاد بیداری و بصیرت است

امام جمعه بیرجند با اشاره به مسئله یمن گفت: در فقیرترین کشور عربی در ائتلافی که امریکا، اروپا، انگلیس، فرانسه،  آلمان و مرتجعین عرب با همه پول و تسلیحات همراه محاصره آب، نان و دارو که بیماری رایج شده و کودکان از بین رفتند اما مردم یمن مقاومت می کنند عمل صالح یعنی این.

وی با بیان اینکه اربعین که در سطح بین الملل خودش را نشان می دهد اظهار داشت: طبق فرمایش  رهبر انقلاب زمینه مساعدی که خدا قرار داده در ظهور حضرت مهدی(عج) یعنی شما حرف برای گفتن در دنیا دارید و دنیا مشتری است همانطور که مردم در قلب آمریکا و اروپا ندای انقلاب اسلامی را شنیده اند.

استاد شجره طیبه صالحین  گفت: در کشورهایی که از دین خبری نیست جریان عدالت طلبی و حق طلبی پیش آمده نشان می دهد امروز عمل صالح غنیمت شمردن فرصت انقلاب، ایجاد بیداری و بصیرت و آنچه خدا فرموده به گوش مردم رساندن است.

شجره طیبه صالحین تمام خیر و صلاحش در ایجاد بصیرت است

وی متذکر شد: این فرصت تکرار شدنی نیست و با همه وجود این نعمت را بگیرید و بیش از هرچیز شجره طیبه صالحین تمام خیر و صلاحش در ایجاد بصیرت است علاوه بر تجربه های 40ساله داریم وارد گام دوم می شویم این بصیرت می طلبد.

عبادی توصیه کرد: کلاسها را بر محور بصیرت که مهمترین صالحات است برگزار کنید. عمل صالح آن است که در یک فرمول منتج به نتیجه موثر می شود آنچه در بیان است تبیین تبلیغات رسالات الله را و آنچه در عمل در صحنه میدانی است نسبت به بصیرت دهی به گول خوردگانی که در ایران هستند اما متاسفانه خودباخته هستند اثر وجودی شما آنان را همراه کند و قدم به قدم شاهد آمادگی جهان برای فرج کلی برای همه انسانها در سراسر جهان برسیم.

حجت الاسلام رجبی جانشین معاونت تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت:  قریب 700مربی خواهر شجره طیبه صالحین در سطح استان داریم که در حلقه های سرگروه های شجره طیبه صالحین مشغول فعالیت هستند.

 وی افزود: 450نفر مربیان خواهر هستند که خالصانه  زحمت می کشند و هدایت گروه های تربیتی سرگروه های شجره طیبه صالحین را برعهده دارند و به طور متوالی در طول سال برای مربیان دوره های توانمندسازی مربیان و سرگروه های شجره طیبه صالحین را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها