امام جمعه ابرکوه گفت: پیام راهپیمایان اربعین این است که زائر در دفاع از حرم جان و مال خود را در طبق اخلاص می‌گذارد و با لبیک به ولی فقیه و فرزند حسین (ع) قدرتمندانه حرامیان را سرافکنده و ناتوان کرده و به خاک مذلت می‌نشاند.
کد خبر: ۹۱۸۳۲۱۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدار نخبگان با رهبر انقلاب گفت: مقام معظم رهبری ادامه پیشرفت علمی کشور در کوران حرکت پر شتاب جهانی، کاملاً حیاتی خوانده و تأکید کردند که هر جوان نخبه پاره تن ایران است و برای رفع مشکلات نخبگان باید سند راهبردی امور نخبگان به صورت کاملاً جدی اجرا و پیگیری شود.

امام جمعه شهرستان ابرکوه خاطرنشان کرد: وقتی رهبر انقلاب رتبه‌های بالای علمی در رشته‌های نوپا را بسیار افتخارآمیز می‌دانند، حجت بر همگان و به ویژه دولتمردان تمام است که راه را برای این نخبگان باز گذاشته و به‌جای سختگیری، مشوق آن‌ها در شکوفایی استعدادهایشان باشند.

حسینی تأکید کرد: دولتمردان نباید اجازه دهند که جریان بد دل و بدخواه، به راحتی در دانشگاه‌ها زبان گویای دشمنان بوده و جهش علمی کشور را انکار کند، به دنبال مأیوس کردن نخبگان در داخل و دلالی برای صهیونیسم بین‌الملل جهت بردن این جوانان به خارج و سرانجام خدمت به اجانب باشد.

وی تصریح کرد: چرا رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز نظارتی و احیاناً حوزه‌های نهاد نمایندگی، ولی فقیه بی اقتدار شده‌اند؟ چرا روحیه انقلابی را از دست داده و نمی‌توانند در برابر بعضی اساتیدی که خناثانه بذر ناامیدی در دل جوانان می‌کارند و غرب را بهشت موعود برای آنان ترسیم می‌کنند، عکس‌العمل نشان دهند؟

امام‌جمعه ابرکوه افزود: دانشجویان انقلابی به خاطر نمره و حد نصاب درس نمی‌توانند در مقابل سخنان ضدانقلابی برخی اساتید اعتراضی داشته باشند. بعضاً هیئت‌های علمی هم به فکر کیسه و حقوق بوده و با خواب خرگوشی وزارت علوم، پایان‌نامه‌های بازاری و رساله‌های خریدنی پذیرفته می‌شود و به دانشجو بدون رصد علمی، مدرک می‌دهند و با سرنوشت ملت و کشور بازی می‌کنند!

حسینی به حضور میلیونی زائران در راهپیمایی اربعین اشاره کرد و افزود: پیام راهپیمایان اربعین این است که زائر، حائر حرم است و در دفاع از حرم جان و مال خود را در طبق اخلاص می‌گذارد و با لبیک به، ولی فقیه و فرزند حسین (ع) قدرتمندانه حرامیان را سرافکنده و ناتوان کرده و به خاک مذلت می‌نشاند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه پذیرایی موکب‌ها از زائران را موجب رضایت خداوند دانست و عنوان کرد: این راهپیمایی عظیم مردمی فاصله قومیت‌ها، ملیت‌ها و نژاد‌ها را برداشته و همه را در جهت رسیدن به اوج قله نظام مهدویت، بسیج و شور را با شعور ممزوج می‌کند.

خطیب جمعه ابرکوه اضافه کرد: مثلث ورشکسته غربی، عبری و عربی در آستانه اربعین نقشه کشیدند که عراق را به آشوب بکشند تا این حرکت عظیم امت اسلام مختل شود؛ اما دیدند یک ارشاد و هشدار مرجعیت، آبی بر این آتش‌ها شد.

وی در حوزه مسائل داخلی اذعان کرد: فاز اول طرح توسعه بیمارستان با اضافه شدن ۳۹ تخت، ۹۶ تختخوابی شده و انشاالله بعد از ماه صفر بهره‌برداری خواهد شد. فاز دوم شامل گسترش فضای اورژانس و بخش زنان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس مجمع بسیج شهرستان ابرکوه یادآور شد: دو دستگاه دیالیز توسط یک خیّر خریداری شده، خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن هم مراحل نهایی را طی می‌کند و امید است تا پایان سال نصب شود. پد هلیکوپتر بیمارستان نیز جهت امداد هوایی، آماده بهره‌برداری است.

حسینی تأکید کرد: مجوز استخدام پزشکان متخصص در رشته‌های طب، اورژانس، رادیولوژی، قلب و عروق اخذ شده که پزشکان متخصص از آبان ماه مأموریت خود را شروع می‌کنند. ضمن اینکه نماینده مردم ابرکوه در مجلس پیرامون تجهیزات اورژانس با مقامات وزارت بهداشت گفتگو کرده و فرماندار نیز پیگیر اجرایی شدن روند امور است.

وی با بیان اینکه رانندگان مراقب باشند تا دست‌های دسیسه منافع شهرستان را به خطر نیندازد، افزود: ایجاد نوسان در امر حمل‌ونقل فولاد کارخانه سرمد باید تمام شود، زیرا به نفع شهرستان نیست که کارخانه‌ای که با چه رنج و مشقت به این جا رسیده دچار اختلال شود؛ لذا از رانندگان تقاضا می‌شود که مأموریت‌های خود را آغاز کرده و مشکلات آنان نیز به زودی برطرف می‌شود.

فارس/
ارسال نظرات