خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان گلپایگان در يادواره شهداي روستاي تيكن، زمان شناسي و بصيرت ديني را راز ماندگاري شهدا در طول تاريخ دانست.
کد خبر: ۹۱۸۴۰۴۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان،يادواره 28 شهيد روستاي تيكن از توابع شهرستان گلپايگان در مسجد جامع روستاي تيكن ،به همت پايگاه مقاومت بسيج شهيد دستغيب و شوراي محل و با حضور مردم و مسئولين برگزار شد.

در اين مراسم حجت الاسلام كرامتي امام جمعه شهر گلپايگان به بيان راز ماندگاري شهدا در تاريخ پرداخت.

خطيب جمعه گلپايگان، ايثار شهدا را حافظ اسلام و كيان ملت دانست و گفت: شهدا رنگ خدايي گرفتند و هر آنچه رنگ خدايي بگيرد جاودان است. ايثار شهدا حافظ اسلام و كيان ملت است و شهيدان جاوادنه تاريخ اند.

حجت الاسلام كرامتي، فلسفه اينكه برخي علما حاضرند تمام عبادات خود را در قبال مجاهدت يك روزه  رزمندگان و شهدا معاوضه كنند را در فناناپذري شهد دانست و گفت: علما خود را واصل الي الله مي كنند ولي شهيد خود را براي خدا فنا مي كند تا ديگران حيات پيدا كنند. شهيدان از نفس افتادند تا اسلام از نفس نيفتد.

استاد حوزه و دانشگاه شهيد را عزتمند تاريخ دانست و با اعتراض به حذف نام شهدا از برخي خيابانها و معابر متذكر شد: شهيد در دلها عزيز است و بدا به حال آنانيكه كه مي انديشند شهيد مانع پيشرفت آنهاست. اقدام به حذف نام شهدا،شهيد را عزيزتر و اقدام كننده را خوار و ذليل مي كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها