نماینده شهرستان مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نهضت ساخت داخل یکی از برکات این تحریم هاست که تهدیدات را به فرصت تبدیل نموده است.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۱۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱

ولی ملکی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج گفت: هم اکنون خیلی از قطعاتی که در صنایع مختلف مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده بوند از جمله قطعات الکترونیکی خودرو؛ داخلی سازی آن انجام گرفته و در عمل برخی دغدغه ها به فرصت تبدیل شده است.
وی ادامه داد: این قبیل اقدامات و برنامه‌ ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه و تعمیق ساخت داخل کاملاً امیدوار کننده است.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حضور خود در اولین نمایشگاه تعمیق ساخت داخل و رونق تولید خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نمایشگاه ظرفیت‌های جدیدی از نوع همکاری شرکت های دانش بنیان با واحدهای صنعتی را فراهم آورد و با توجه به پیگیری های مجدانه این برنامه از سوی شخص خود وزیر صنعت، معدن تجارت مطمئن هستم که نتایج و ثمرات بسیار خوبی از قبل این رویکرد برای بخش صنعت کشور به دست خواهد آمد.
نماینده شهرستان مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در راستای اجرای طرح تعمیق ساخت داخل حتی اگر موانع قانونی نیز وجود داشته باشد مجلس نیز پای کار است و حتماً به وزارت صنعت، معدن تجارت برای تحقق حداکثری اهداف این مهم کمک خواهد نمود.
ملکی با اشاره به برگزاری نمایشگاه و میز های متعدد ساخت داخل در بخش‌های مختلف صنعتی کشور از جمله تولید قطعات خودرو از سوی وزارت صمت خاطرنشان کرد: نتایج ساخت داخل صرفاً محدود به خودکفایی در تولیدات صنعتی کشور نیست بلکه در بسیاری از زمینه های قطع وابستگی ها را فرآهم می کند.
وی ادامه داد: نهضت ساخت داخل فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط سازنده میان دانشگاه و صنعت کشور و همچنین زمینه ساز توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی است که می توانند نیاز های مختلف صنعتی کشور را با ایده ها و خلاقیت های خودشان تامین نمایند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: تجربه همکاری با شرکت‌های خارجی در برخی بخش های صنعتی کشور نشان داد که در صورت وابستگی کامل به تامین نیازهای صنعتی از خارج کشور در برخی برهه‌های تاریخی با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم که باید به درستی مدیریت شود و از این تجربه در راستای حمایت از ظرفیت های نهضت ساخت داخل به بهترین نحو ممکن بهره برد.
ملکی با اشاره به اهمیت همکاری همه بخش ها برای تحقق این هدف تصریح کرد: در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی موارد مختلفی که از سوی بخش خصوصی و سایر بخش صنعتی کشور مطرح می‌شود اخصاء شده و بر همین مبنا تصمیماتی اتخاذ می شود و با همکاری خود وزارتخانه تمام تلاش ها در این جهت است که مشکلات موجودبه حداقل ممکن برسد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در همین خصوص قانون قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و عملاً در بعد قانونی مشکل خاصی وجود ندارد و انتظار داریم در بخش اجرا نیز همه عوامل موثر در حوزه تولید متحد و یکدست عمل نمایند تا از این شرایط خاص اقتصادی به سلامت عبور کنیم.
ملکی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه برای رفع مشکلات صنعت، شخص وزیر صمت بسیار مصمم بوده و پایه کار است و همچنین کمیسیون صنایع و معادن مجلس و اعضای آن با حساسیت خاص پیگیر همه موارد و مسائل هستند تا در سریعترین زمان ممکن موانع و مشکلات رفع شوند.

ارسال نظرات