خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نباید شاهد باشیم که یک عده وارد استان شوند و بداخلاقی ها را گسترش داده و برای مردم مصیبت ایجاد کنند و مردم نیز از خود بازتاب نشان دهند و با این همه شهرت فرهنگی زیبایی که دارند، همه به زیر سوال برده شوند.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۱۵
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین  سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس گفت: گرچه راه ناهموار است و از جهت نقشه ی راه، قانون و قراردادهای لازم کمبودی وجود دارد و یا ولنگاری مسئولین در رده های مختلف، کار شما را در امر به معروف و نهی از منکر سنگین کرده و مظلوم هستید، اما اگر در زمین قدر شما ناشناخته است، در آسمان شناخته شده اید.

 

وی عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دایره ای وسیع دارد، امر به معروف و نهی از منکر آرمان های انبیاء و سید الشهداست و یک آمر به معروف از پا نمی نشیند تا به لطف خدا اقداماتش به نتیجه برسد.

 

عبادی متذکر شد: متأسفانه هنوز مفهوم گردشگری تعریف نشده است، راه صحیح این است که از محققین بومی و انسان های آگاه در هر منطقه و شهرستانی برابر تخصصی که دارند کتاب های خاصی تدوین کنند که می تواند در خصوص منابع طبیعی، جغرافیایی، فرهنگی، علمی، اخلاقی، صنایع، هنر و... باشد.

 

وی بیان داشت: هنگامی که گردشگری وارد بر استان می شود باید مطابق با زمانی که قصد ماندن در استان را دارد برنامه ریزی صورت گیرد و متناسب با هر بخشی، گوینده لازم همراهش باشد و به او آگاهی داده و خصوصیات مختلف منطقه را توصیف و در کنار آن فرهنگ خوب مردم، اسلام و انقلاب را منتقل کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از فرصت های امروزی برای انتقال فرهنگ، مسئله گردشگری است، ما می توانیم بر روی همگان تأثیر بگذاریم اما با ولنگاری مسئولین بعد از چهل سال هنوز تعریف صحیحی از گردشگری ارائه نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: برخی ها به اسم گردشگر وارد می شوند و با فرهنگ مبارزه می کنند و آنگاه فرهنگ زدایی مردم را گردشگری می نامند.

 

عبادی ادامه داد: گردشگری که فرهنگ مردم را مورد هدف قرار می دهد از تروریستی که به جان مردم می افتد بسیار خطرناک تر است.

 

وی اظهار داشت: منکر روز خاصی ندارد و در هیج روزی جایز نیست، نباید اینگونه تصور شود که اقدامات گردشگران در روز اربعین ممنوع و در روزهای دیگر آزاد و جایز باشد.

 

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: نباید شاهد باشیم که یک عده وارد استان شوند و بداخلاقی ها را گسترش داده و برای مردم مصیبت ایجاد کنند و مردم نیز از خود بازتاب نشان دهند و با این همه شهرت فرهنگی زیبایی که دارند، همه به زیر سوال برده شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما خلأ قانونی نداریم بلکه با پدیده های ولنگاری، بی تفاوتی و سیاست کاری روبرو هستیم، قانونگذار قوای سه گانه را تعریف کرده و هیچ کاری نباید بر روی زمین بماند، در هر جایی که قانون بر روی زمین مانده است نیز فردی دچار ولنگاری شده است که یا از روی نادانی و یا از روی عمد بوده است.

 

عبادی افزود: با توجه به شرایط این استان که دارای مردم و مسئولین خوبی هستیم، می توانیم به عنوان نمونه هم اندیشی کرده و استان خود را قانونمند، با اخلاق، بافرهنگ و همراه با منافع اقتصادی سر و سامان دهیم تا الگویی برای دیگران باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها