خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی گفت: زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ امروز اثرات این یادواره برای مردم کل کشور اثر خواهد بود چرا که مقیاس برای شهدا یک شاخص معنوی است.
کد خبر: ۹۱۸۵۴۰۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،  سرتیپ پاسدار حسین اشتری در یادواره ملی شهید عبدالرسول زرین و یک هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان اظهار کرد: اگر بخواهیم در مورد عظمت شهید و شهادت صحبتی کنیم به نظر می‌رسد مطالب حضرت امام و مقام معظم رهبری بهترین عبارات برای شهداست.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ امروز اثرات این یادواره برای مردم کل کشور اثر خواهد بود چرا که مقیاس برای شهدا یک شاخص معنوی است.

وی افزود: امروز امنیت و آرامشی که در کشور است به‌ واسطه خون شهیدان و رشادت‌های آنان به وجود آمده است؛ امروز کسانی که در سنگر علمی و در سنگر ارتقاء در کشور فعالند دهه هفتادی هستند و از شهدا و به راه شهدا تأسی کردند.

*ورزشکاران به شهادت نزدیکترند

اشتری در ادامه گفت: علت پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس توکل به خدا و توسل به ائمه بود، هدف بزرگی داشتند و این هدف به هشت سال دفاع مقدس محدود نیست؛ امروز در زمینه‎های مختلف که پیشرفت داشته‌ایم به خاطر همان روحیه شهداست.

حسین اشتری عنوان کرد: تعداد زیادی از مدافعان حرم دهه هفتادی هستند؛ در سراسر دنیا وقتی با فرماندهان جبهه مقاومت صحبت می‌کنیم آن‌ها می‌گویند از شهدای دفاع مقدس ایران تأسی می‌کنند این در حالی است که خیلی از آن‌ها شهیدان ما را ندیده‌اند اما تاریخ دفاع مقدس را مطالعه کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه افزود: شهید زرین که افتخار می‌کند این تعداد شلیک‌های موفق داشته در محل خود اگر کسی را می‌دید که مشکلی دارد قلبش می‌لرزید و هدف شهید الهی و انسانی و والا بوده است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت هم به شهدای ما تأسی کرده است، اذعان کرد: شهدای ما از ولایت‌فقیه اطلاعت کردند و هرکجا ما از ولایت‌فقیه اطاعت کردیم موفق شدیم.

اشتری بیان کرد: کسانی که به حوزه ورزش رجوع می‌کنند به واسطه روحیه رشادت، جوانمردی و ایثار به شهادت نزدیک‌ترند؛ شهدای ورزشکار باید برای ورزشکاران الگو باشند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه شجاعت به عمل است، اظهار کرد: آمار شهدای اصفهان نشان می‌دهد این استان در همه عرصه‌ها و اقشار در دفاع مقدس پیشتاز بوده است.

*مهدی ترابی راه شهدا را ادامه داده است

اشتری با بیان اینکه همه باید راه شهدا را ادامه دهیم، گفت: آن ورزشکار خانمی که از رویارویی با حریف رژیم اشغالگر خودداری می‌کند، آن ورزشکاری که مدال خود را تقدیم مقام معظم رهبری می‌کند و آن ورزشکاری که اخیراً لباس ورزشی خود را بالا زد و زیر آن نوشته بود برای حل مشکلات باید از رهبری اطلاعت کنیم، همان ادامه دادن راه شهید است.

وی خاطرنشان کرد: اما زمانه سخت است و ممکن است متأسفانه برخی به این‌ها ایراد بگیرند اما این‌ها در دل مردم جای می‌گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: استان اصفهان در ورزش پیشتاز است؛ خیلی از شهدای شاخص ما ورزشکار بودند مانند.

اشتری عنوان کرد: بهترین وصف در مورد شهید زرین را شهید خرازی در مورد این شهد گفته و این شهید را گردان تک‌نفره نامیده است؛ شهید زرین دارای یک روحیه انقلابی، دلیر و در‌ کار خود حرفه‌ای و خط‌شکن بود.

حسین اشتری با بیان اینکه شجاعت عبدالرسول زرین مثال‌زدنی بود، گفت: موقع شهادت این شهید، شهید خرازی احساسی داشتند مانند اینکه یک فرمانده تیپ خود را از دست داده بود.

* کسانی که افتخار نکنند به نام و یاد شهید به‌نوعی خیانت به کشور کرده است

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به کسانی که شهید را جدی نگرفته و جایگاه شهیدان را درک نکرده‌اند؛ خاطرنشان کرد: کسی که فکر می‌کند نام شهید را باید از سر کوچه برداشت، وضعیتش بسیار بد است؛ کسانی که افتخار نکنند به نام و یاد شهید به‌نوعی خیانت به کشور کرده اند؛ باید افتخارمان باشد که سردر کوچه‌هایمان به اسم شهداست.

حسین اشتری ادامه داد: در استان اصفهان همه کارکنید و تلاش کنید یاد و خاطره شهید را زنده نگاه‌دارید؛ هر کجا نام شهدا باشد و شهیدان برجسته‌تر باشند، امربه‌معروف و نهی منکر باشد آسیب‌های کمتر است.

اشتری افزود: امروز نیروی انتظامی در مسیر شهداست و باب شهدا همچنان در نیروی انتظامی باز است، سالیانه 50 نفر از همکارانمان به شهادت می‌رسند، افتخار ما دفاع از جان، مال و ناموس مردم است.

اشتری عنوان کرد: در گام دوم انقلاب ترویج گفتمان انقلاب باید داشته باشیم و راهبردهای ایستادگی فعال و راهکارهای امنیتمان را بیشتر کنیم، در هر حوزه با هر هنجارشکنی سستی و تهدید باید ایستادگی کرد و هرکجا ایستادگی کردیم پیروز شدیم و رمز پیروزی انقلاب ایستادگی و مقاومت است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در گام دوم انقلاب اصفهان در همه عرصه‌ها باید پیشتاز باشد و اصفهان دارای مردم انقلابی، فهیم، جهادی و انقلابی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها