مسئول بسیج دانش آموزی سپاه البرز در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد؛
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه البرز گفت : مباحث گفتمانی و طرح موضوعاتی مانند استکبار ستیزی حول محور افول آمریکا، تبیین نظریه مقاومت و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در راستای فرموده های رهبری در هفته بسیج دانش آموزی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۱۸۶۱۷۳
|
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

به گزارش سرویس بسیج دانش آموزی خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ دوم پاسدار موسوی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه البرز در آستانه هفته بسیج دانش آموزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار داشت : 8 آبان یادآور حماسه جاویدان و قهرمانانه دلاورمردانی کوچک است که اگر چه سن و سالی نداشتند اما افتخارات بزرگی را برای نسل های ایران اسلامی به یادگار گذاشتند.

تبیین گفتمان مقاومت، استکبارستیزی و افول آمریکا در مدارس استان البرز
وی با اشاره به اینکه 8 آبان سالروز شهادت بزرگ مردی است که امام (ره) از وی به عنوان رهبر 13 ساله یاد کردند و استان البرز افتخار میزبانی خانواده شهید محمد حسین فهمیده را دارد، افزود: بر خلاف روند معمول سال های گذشته که هفته بسیج دانش آموزی از 8 آبان آغاز می شد، امسال شاهد حضور هیات عزاداری دانش آموزی از سراسر کشور در مشهد مقدس و جوار بارگاه امام هشتم به نیابت از دانش آموزان بسیجی خواهیم بود تا سرآغازی برای شروع این هفته باشد. 
 
وی شعار کلی هفته بسیج دانش آموزی را "دانش آموز انقلابی – مدرسه انقلابی" عنوان کرد و اظهار داشت: 7 آبان روز دانش آموز بسیجی، اخلاق و پایداری، 8 آبان روز دانش آموز بسیجی، ایثار و تعالی معنوی، 9 آبان روز دانش آموز بسیجی، شجاعت و آرمان خواهی، 10 آبان روز دانش آموز بسیجی، انتظار و عدالت خواهی، 11 آبان روز دانش آموز بسیجی، بصیرت و ولایتمداری، 12 آبان روز دانش آموز بسیجی، خلاقیت و نوآوری و روز 13 آبان دانش آموز بسیجی، مقاومت و استکبار ستیزی نامگذاری شده است. 
 
پاسدار موسوی با اشاره به تقارن روز پایانی هفته بسیج با 13 آبان و روز استکبار ستیزی، تصریح کرد:  مباحث گفتمانی و طرح موضوعاتی مانند استکبار ستیزی حول محور افول آمریکا، تبیین نظریه مقاومت و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در راستای فرموده های رهبری در هفته بسیج دانش آموزی در دستور کار قرار خواهد گرفت. 
 
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه البرز گفت: با توجه به 40 سالگی انقلاب، امسال در 40 هزار مدرسه کشور 40 هزار یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی برگزار خواهد شد و میزبان اجلاسیه پایانی آن، سازمان بسیج مستضعفین خواهد بود، تجدید میثاق دانش آموزان با آرمان های رهبری و امام (ره)، برگزاری یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز در سطح مدارس و دوره اول و دوم متوسطه توسط شوراهای واحد مقاومت از جمله برنامه های دیگر این هفته است.
 
پاسدار موسوی به اجرای مراسم حضور بر مزار شهید فهیمده در بهشت زهرا با همراهی سپاه استان تهران اشاره کرد و افزود: نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس، مسابقات ورزشی از جمله دو رهروان دانش آموزان شهید و کوهپیمایی دانش آموزان بسیجی را در هفته بسیج دانش آموزی در دستور کار خواهیم داشت.  
 
وی اظهار داشت: از پنج شنبه 9 الی 12 آبان ششمین اجلاسیه کنگره ملی همفکری آینده سازان در مجلس شورای اسلامی سابق برگزار می شود و نمایندگانی از البرز در قالب 5 دانش آموز دختر و 5 پسر در این کنگره حضور پیدا خواهند کرد که غالبا حافظ کل قران هستند. 
 
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه البرز با اشاره به عطر افشانی مزار شهدای دانش آموز، دیدار با خانواده شهدای دانش آموز، سخنرانی و قرائت بیانیه دانش آموزان توسط  فرماندهان واحد دانش آموزی و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز، تصریح کرد:  جمعه پیش رو حضور سازمان یافته دانش آموزان در در نماز جمعه را شاهد خواهیم بود. 
 
وی به تقارن اردوهای راهیان نور در سال 98-99 با هفته بسیج دانش آموزی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه افتتاحیه این اردوها 11 آبان در مرقد امام (ره) و با حضور 220 نفر برگزار خواهد شد، گفت: علاوه بر برگزاری نشست های معرفتی و بصیرتی برای فرماندهان واحدهای دانش آموزی، در راستای حضور سازان یافته دانش آموزان در مراسم 13 آبان با آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی های لازم صورت گرفته است. 
 
پاسدار موسوی به اهدای چادر به شکل نمادین به دانش آموزان یک مدرسه که چادری شده اند، تقدیر از برگزیدگان مسابقات علمی لیگ پایا که 2 مدال طلا، 1 نقره و دو دیپلم افتخار کسب کرده اند و قدردانی از تیم فوتسال که در رقابت های کشوری مقام سوم را از آن خود کرده است، اشاره کرد و افزود:  فرماندهان واحدی که در اردوی یاوران ولایت آموزش دیده اند در اردوی معرفتی، تفریحی و بصیرتی شرکت خواهند کرد و تا کنون 220 فرمانده واحد دانش آموزی برای تقویت حس مسئولیت پذیری در مقطع پیشگام آموزش های لازم را فرا گرفته اند اما در متوسطه اول و ابتدایی عموما معاونین پرورشی فرمانده واحد هستند. 
 
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: دیدار دانش آموزان سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظرات