خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهید بزرگوار حسین فهمیده که بنیانگذار جمهوری اسلامی او را به رهبر جامعه تعبیر کردند فهمیده است اما فهمیده ها زیاد هستند و اینطور نیست که مساوی با شهادت باشد زیرا خود شهادت هدف نیست بلکه شهادت در راه هدف است.
کد خبر: ۹۱۸۶۴۲۸
|
۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار جمعی از دانش آموزان بسیجی شهرستان بیرجند که به مناسبت سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش آموزی برگزار شد، ایام بزرگداشت مقام دانش آموز همزمان با حلول ماه ربیع المولود ماه پر خیر و برکت را تهنیت گفت و اظهار داشت: هر فرزندی که متولد می شود بر اساس فطرت خدا دادی بر این عالم می آید که قرآن کریم بر آن تکیه دارد.

وی عنوان داشت: هر فرزندی که در این عالم می آید بر اساس فطرت خدایی می آید پس عامل تغییرات چیست؟ عامل تغییرات عناصر خارج از فطرت در جامعه، خانواده، گروه ها، جمعیت ها و در انسانهای منحرف است.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه به عنوان یک عامل در خانواده خیلی از القاعات که فطرت را تغییر می دهد مربوط به عومل خارجی است  افزود: کتاب "انسان در قرآن " نوشته شهید مطهری است دو زاویه مختلف را از انسان به استناد آیات قرآن ارائه می دهد.

فهمیده هایی که در راه هدف الهی به بلوغ فکری رسیده اند بسیارند

 وی خاطرنشان کرد: انسان به لازمه آنکه خدا در قرآن در خلقت انسان خود را احسن الخالقین خوانده پیداست انسان اشرف مخلوقات است.  معنی این است که باز هم به درون فطرت برگردیم که صداقت دارد و در سن نوجوانی یک مرتبه از حالت کودکی شرایط هم از نظر جسمی و هم روحی تغییر پیدا می کند و آرمانهای نوجوان سر از کجا در می آورد؟

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه سوال اینجاست آرمانها محال یا ممکن است؟ گفت: جز آنچه که به محالات عقلی برخورَد و یا به صورت نص از طریق دیگری آن را مانع بشمرد همه آنچه به عنوان آرمانها در نوجوانها ظهور پیدا می کند واقعیت دارد و شدنی است و محال عادی ممکن می شود.

 

هدایت نوجوانان در مسیر الهی تکلیف اولیا و مسئولین

وی با تأکید بر اینکه گستره آرمانهای یک نوجوان همه شدنی مشروط است و محال نداریم بلکه این فطرت صادقانه با شما حرف می زند متذکر شد: خداوند فرمودند " بنده من فرمول عبودیت که جوهر است را عمل کند مَثَل من می شود و همه موانع را می تواند بردارد". منتهی عوامل انحراف، اعتیاد، هم نشین بد و کج فکر و سایر عوامل خارجی انسان را از عرش به چاه می اندازد.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: حدیثی از پیامبر(ص) است که فرمودند " ارزش انسان به هدایت یک نفر به مسیر الهی بهتر از همه آنچه است که آفتاب بر آن می تابد".

وی تأکید کرد: در حدیث داریم که ای مسئولین، مردم ، پدرها و مادرها بر شما باد  نوجوانان را مِثل جانتان پرورش دهید، حفظ کنید و عواملی که آنها را آسیب می زند دور کنید و تکلیف بر شماست که هر آنچه از دستتان بر می آید برای نوجوانان اقدام کنید چرا که او مظهر آرمانی است که آن امکانات الهی در اختیار بنده قرار داده است.

 امام جمعه بیرجند گفت: دیگران بر سر راه نوجوانان انحراف، مانع و معصیت ایجاد می کنند و آنان در وسواس های حزب، گروه، پول و تبلیغات می اندازند و محدودشان می کنند که حاصلش انسان بی فایده ، معتاد و مریضی می شود که انسانی که چنان ساقط می کند به گَندی هیچ حیوانی نیست.

فهمیده هایی که در راه هدف الهی به بلوغ فکری رسیده اند بسیارند

 

فهمیده هایی که در راه هدف به بلوغ فکری رسیده اند بسیارند

وی خاطرنشان کرد: شهید بزرگوار حسین فهمیده که بنیانگذار جمهوری اسلامی او را به رهبر جامعه تعبیر کردند فهمیده است اما فهمیده ها زیاد هستند و اینطور نیست که مساوی با شهادت باشد زیرا خود شهادت هدف نیست بلکه شهادت در راه هدف است. هدف چقدر بزرگ است که در راه آن که شهید می شود به مقام عند ربهم می رسد آنکس به هدف برسد چه می شود.

حجت الاسلام عبادی اظهار داشت: کم نبودند نوجوانانی که در دفاع مقدس شرکت کردند و دورانهای سخت تر از جنگ را دیدند و همچنان راه را ادامه می دهند در دوران اسارت نوجوانان کم نبودند که شکنجه و تهدید شدند اما در مقابل دشمن سر خم نکردند که این همان بلوغ عقل و اندیشه است.

وی به مقاومت و صبوری نوجوانان وجوانان در دروان اسارت اشاره کرد و افزود: هر وقت که شرایطی پیش آمده مقداری جلوی انحرافات و مفاسد جامعه گرفته شده جوانان به بلوغ فکری رسیدند و از جامعه اسلامی دفاع کردند و هر زمان که جلوی مفاسد آزاد گذاشته شده جوانان محدود و منحرف شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها