خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی

فرهنگ سازی، مهمترین گام در اجرای طرح بیمه سلامت

زرآبادی گفت: طرح بیمه سلامت ایده بسیار خوبی است که ارائه شد و مجلس هم بیشترین بودجه را به این حوزه اختصاص داده که با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه، می تواند در مسیر تعیین شده حرکت کند
کد خبر: ۹۱۸۶۵۹۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سیده حمیده زرآبادی در همایش هفته بیمه سلامت که با حضور مسوولان کشور و استانی در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، طرح تحول سلامت و بیمه رایگان را از جمله طرح های خوبی اعلام کرد که جهت قرار گرفتن در مسیر اصلی خود باید به این طرح کمک همگانی شود.

وی با اشاره به رایگان شدن برخی خدمات بیمه ای در کشور گفت: به نظر می رسد این خدمات موجب بالا رفتن تعداد جراحی ها، افزایش بی رویه مراجعه به پزشکان متخصص و افزایش مصرف دارو در کشور شده که با ادامه این روند هزینه های بیشتری به نظام تحمیل خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ضمن مهم خواندن فرهنگ سازی در زمینه برخورداری از خدمات بیمه ای اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی زمینه برخورداری مناسب و مطلوب نیازمندان از طرح بیمه سلامت را مهیا کنیم که در این میان از نقش تشکل های مردم نهاد در حوزه سلامت غفلت شده است.

زرآبادی عنوان کرد: طرح بیمه سلامت ایده بسیار خوبی است که ارائه شد و مجلس هم بیشترین بودجه را به این بخش اختصاص داده اما با فرهنگ سازی باید در مسیر تعیین شده حرکت کند.

اجرای طرح آبیاری نوین در بخش کشاورزی که باید میزان مصرف آب کاهش می یافت شاهد توسعه کشت شدیم و عملا این طرح نتوانست به کاهش میزان مصرف آب کمک کند و در بخش کشاورزی سنتی بیش از 40 درصد آبها هدر می رود.

وی افزود: باید ضمن کمک جهت تسریع در تحقق دولت الکترونیک، در صورت اجرای نطام ارجاع و پزشک خانواده، مسیر را جهت افزایش دستاوردهای این طرح هموار نماییم.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی مشکلات موجود در بیمارستان ها اضافه کرد: کمبود تجهیزات درمانی در بیمارستان های استان مشکلی است که باید برای رفع آن تلاش کنیم تا جهت ارائه خدمات بیشتر به شهروندان، وضعیت تخت های بیمارستانی، تجهیزات پزشکی و دارویی استان ساماندهی شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار