امام جمعه سراوان گفت: شهدای دانش آموز برای همه اقشار جامعه به خصوص دانش آموزان می توانند الگوی بسیار خوبی در زندگی باشند.
کد خبر: ۹۱۸۶۹۶۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سراوان، حجت الاسلام مجتبی بامری، امام جمعه سراوان در یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش آموز که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی، دانش آموزان، علمای شیعه و سنی، خانواده شهدا و غیره در دبیرستان فاطمه الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس در تمامی عرصه ها برای تمامی اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان الگو هستند . افراد می تواند با مطالعه و بررسی زندگی شهدا، از آنان الگو بگیرند.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمات گرامیداشت شهدا، هدف از برگزاری این یادمان را آشنایی دانش آموزان با سیره و زندگی شهدا عنوان کرد و بیان داشت: شهیدان سند واقعی ایثار و فداکاری ملت هستند و به برکت خون شهداست که ایران اسلامی یک کشور قدرتمند در جهان است.

ایوب دهواری، رئیس آموزش و پرورش سراوان نیز در این مراسم ضمن اشاره به اینکه شهرستان سراوان دارای ۳شهید دانش آموز در جنگ تحمیلی می باشد، گفت: اگر دانش آموز دیروز در خط مقدم حماسه آفرید ودر سنگر جهبه و جنگ جلوی توپ و تانک و مسلسل با دست خالی ایستاد، دانش آموز امروز سنگرش مدرسه و تحصیل علم و دانش است.

وی خطاب به دانش آموزان افزود: امروز شما در جنگ فرهنگی هستید و می توانید در عرصه علم استکبار را به زانو دربیاورید، باید بپذیرید از مدرسه به عنوان سنگر استفاده کنید، در این زمینه باید فرهنگ شهادت و ایثار به شما منتقل شود و لازم است شما وارثان و طلایه داران خون شهدا باشید.

شایان ذکر است: اجرای مراسم استقبال توسط گروه پیشتازان مدرسه، قرائت دل نوشته توسط یکی از فرزندان شهدا وتجلیل از خانواده شهدای دانش آموز از برنامه های این یادمان بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات