استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید در سطح کشور ایران، بیش از گذشته به وقف توجه شود.
کد خبر: ۹۱۸۷۱۱۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و زاهدان که به مناسبت هفته وقف انجام شد، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران در مورد وقف، کارهای بسیار خوب و ارزنده ای صورت گرفته اما متاسفانه در مقطعی از زمان این موضوغ بسیار مهم، مورد بی‌اعتمادی بخشی از مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وقف اقدامی پسندیده و خیرخواهانه است که اگر خوب مدیریت شود، اقتصاد خوبی را برای جامعه به دنبال خواهد داشت و براین اساس باید در کشور به وقف توجه ویژه‌ای شود و مدیریت خوبی در این بخش انجام گیرد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم به وقف توجه بیشتری شود، باید مسئولان به این موضوع مهم بیش از گذشته توجه و نگاه ویژه‌ای داشته باشند، اگر در مواردی از محل سرمایه درآمد موقوفات بلامانع کشور که اجازه هزینه کرد وجود دارد می توان کار را به سمت سرمایه گذاری ویژه برد چرا که این موضوع باعث پیشرفت کشور خواهد شد.

وی از نصرت آباد را پیشانی استان سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: برای ورود به استان سیستان و بلوچستان زائران و مسافرین از این شهر باید عبور کنند و نیاز است تمهیدات ویژه ای در این بخش اندیشیده شود و مجتمع های خدماتی رفاهی که همه خدمات رفاهی ویژه مسافرین و زائرین را به صورت ویژه ارائه دهد را پیگیری و این شهر راه اندازی کنیم.

موهبتی بیان کرد: موقوفات موجود در استان سیستان و بلوچستان باید مورد بازسازی و بهسازی قرار بگیرند، در استان خیرین در بخشهای مختلف فعالیت دارند و میتواند از توان خیرین در زمینه وقف بهره گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات