خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در بسیاری از عرصه‌ها ما نمی‌توانیم بازنسشته شویم که یکی از این عرصه‌ها تبلیغ رسالت‌های دینی است. تا زمانی که همه ما نفس داریم مگر می‌توانیم دغدغه دین و رسالت‌های ایمانی نداشته باشیم؟
کد خبر: ۹۱۸۷۳۹۲
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش پیشکسوتان نیروهای مسلح و نیروی انتظامی استان قزوین با تبریک حلول ماه بهاری و شادی آور ربیع الاول اظهار کرد: شما عزیزان عمر خود را در مسیر تبلیغ رسالت‌های دینی گذرانده اید و از این سفره پر برکت انقلاب معارف نورانی دین را روزی دل‌های مردم کرده اید که حقیقتا باید گفت خدا قبول کند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که کسی که با بازنشستگی به فراموشی سپرده می‌شود با دین و قرآن و رسالت‌های ایمانی ما همخوانی ندارد، کسی که همه جوانی خود را در مسیر خدمت به کشور و مردم می‌گذراند باید در دوران بازنشستگی و پیری مورد توجه قرار گرفته و مشکلاتش حل شود.

وی با اشاره به عرصه‌هایی که بازنشستگی ندارد، ابراز کرد: خوشحال نباشید که بازنشسته شده اید در بسیاری از عرصه‌ها شما نمی‌توانید بازنسشته شوید که یکی از این عرصه‌ها تبلیغ رسالت‌های دینی است. تا زمانی که همه ما نفس داریم مگر می‌توانیم دغدغه دین و رسالت‌های ایمانی نداشته باشیم؟

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر تا به امروز برخی از مسائل تشکیلاتی و اداری برای شما محدودیتی ایجاد می‌کرده است از امروز دیگر دچار این محدودیت‌ها نیستید و با تمام قوا آماده تبلیغ رسالت‌های دینی هستید.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران ابراز کرد: تا زمانی که عمر ما در این دنیا باقیست و نفس می‌کشیم افتخار می‌کنیم برپاکننده امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشیم عرصه‌هایی که هیچ زمانی بازنشستگی ندارد و افتخار می‌کنیم که در مسیر سیدالشهدا قدم برداشته ایم و در این مسیر از دنیا می‌رویم.

وی تصریح کرد: منافقین جزو دسته ای هستند که آنها برای مقابله با آمران به معروف و ناهیان از منکران نیز هیچ زمانی بازنشستگی ندارند؛ خدای متعال در آیه ۶۷ تا ۷۱ سوره توبه می‌فرمایند که منافقین همچون چوب خشکی هستند که هیچ تاثیر و همراهی با هم ندارند اما مومنان دلسوز و همراه یکدیگر و با هم همراهند و در ولایت رسول الله (ص) و اهل بیت(ع) و ولایت فقیه باهم وصل و متحد هستند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: هر زمانی دشمنان ما بازنشستگی داشتند ما نیز بازنشستگی خواهیم داشت، آنها تا نفس دارند امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند و ما نیز باید تا نفس داریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: رسالت تعلیم و تعلم سومین عرصه ایست که تعطیلی و بازنشستگی ندارد و شما عزیزان در این دوران با رفع محدودیت‌های کاری به خوبی می‌توانید عرصه تعلیم و تعلم را رونق ببخشید. امام رضا(ع) فرموده اند؛" کسی که امر ما را احیا کند مشمول رحمت خدا قرار می‌گیرد و احیای امر ما یعنی علوم ما را یاد گرفته و به دیگران بیاموزد. اگر مردم محاسن کلام ما را ببینند با اشتیاق به سمت آن جذب می‌شوند."

وی بیان کرد: اقامه نماز عرصه دیگری است که تعطیلی و بازنشستگی ندارد، نماز خواندن با اقامه نماز متفاوت است. اقامه عدل و اقامه حکومت اسلامی، کمک به مستضعفان و مبارزه با ظلم هر کدام به معنای اقامه نماز است. بنابراین ما باید اقامه کننده دین و نماز باشیم که این موارد بازنشستگی ندارد.

آیت الله عابدینی در پایان گفت: مقاومت و حمایت از جریان مقاومت اسلامی عرصه دیگری است که بازنشستگی ندارد، حمایت از ایستادگی مردم یمن و فلسطین و بحرین و لبنان و سوریه جزو وظایف دینی و رسالت‌های دینی ماست البته حمایت از ایستادگی مردم مظلوم جهان ربطی به مسلمان و غیرمسلمان بودن افراد ندارد و هرجا که مبارزه است ما هستیم و بازنشسته نیستیم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها