خبرهای داغ:
امروز از نشان «چهل سالگی شجره طیبه بسیج» با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۸۷۵۰۱
|
۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

نماد «چهل سالگی شجره طیبه بسیج» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، مهدی کبیری، معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی طالب (ع) امروز ۱۲ آبان ماه در نشستی با اصحاب رسانه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های هفته بسیج امسال مقارن شدن با چهل سالگی انقلاب اسلامی و صدور بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باعث شده تا رسالت ویژه‌ای بر دوش بسیج قرار بگیرد، افزود: بیانیه گام دوم از آن‌جایی ناشی شده که سکان دار اصلی این انقلاب و نظام پس از فراز و نشیب‌های فراوان به بازنویسی تاریخ و آسیب شناسی انقلاب و تدوین و طراحی نقشه راه چهل سالگی انقلاب پرداخته است لذا بیانیه گام دوم تاثیرگذار و تاریخی و مهمی است.

کبیری بیان کرد: رده‌های بسیج اعم از بسیج هنرمندان و... باید رسالت خود را در قبال این بیانیه بشناسند و به خوبی ادای وظیفه کنند، لازم است از منظر تمدنی به بیانیه انقلاب نگاه کنیم، زیرا بیانیه گام دوم نقشه راه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و مقدمه ساز ظهور امام زمان (عج) است و لذا این تمدن در مواجهه با تمدن غربی قرار دارد و سرشاخ شدن تمدن نوین اسلامی با تمدن غربی که رو به سقوط است نیاز به بازنمایی و بازگویی هنرمندانه دارد.

وی ادامه داد: ویژگی خاص هنرمندان این است که هر تمدنی وقتی بروز و ظهور می‌کند از طریق دست و زبان آنان اول دیده می‌شود؛ زمانی که نخبگان تمدن را شرح دادند و آثار خود را مکتوب منتشر کردند فقط بخشی از قشر جامعه این آثار را مطالعه کردند، اما سطح عمومی جامعه با آثار هنری ارتباط برقرار کردند.

کبیری با تاکید بر اینکه ابزار هنر نوک پیکان تشکیل تمدن نوین اسلامی است، افزود: تمدن نوین اسلامی خواسته مقام مظعم رهبری در این بیانیه است و در راستای تحقق این تمدن وظیفه هنرمندان بسیار قابل توجه است، زیرا می‌توانند مردم را با شاخصه‌های تمدنی آشنا کنند و لذا باید به بیانیه از این نگاه توجه کنند که این بیانیه نقشه راه تمدن نوین اسلامی است، صرفا با آثار مکتوب و علمی نمی‌توان با همه اقشار جامعه صحبت کرد، اما با ابزار هنر می‌توان این کار را کرد.
 
نماد «چهل سالگی شجره طیبه بسیج» رونمایی شد

همچنین هنرمند بسیجی، مجتبی قانونی طراح نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج در این نشست گفت: انجمن هنر‌های تجمسی بسیج هنرمندان قم خروجی جز آثار هنری و گرافیکی نخواهد داشت و لذا امسال تصمیم بر آن شد تا نشانی را به بسیج هدیه کنیم تا برای همیشه در کشور باقی بماند.

مسئول انجمن هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان استان قم با اشاره به فعالیت‌های این انجمن اظهار کرد: فعالیت این انجمن در زمینه هنرهای تجسمی همچون گرافیک است و انجمن نشان چهل سالگی بسیج را طراحی کرد.

وی ادامه داد: بسیج یار وفادار انقلاب است و یک بال برای حفظ ارزش‌های انقلاب به شمار می‌رود، روز به روز فعالیت‌های بسیج تخصصی تر می‌شود.

قانونی افزود: نشان چهل سالگی بسیج در قم به عنوان مهد انقلاب طراحی شده و در برنامه‌های مختلف بسیج در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد، انتظار استفاده از نشان را در سطح ملی داریم.

 
نماد «چهل سالگی شجره طیبه بسیج» رونمایی شد

سید محمد حسن یزدی نژاد، مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم نیز در این نشست با اشاره به اینکه نشان «چهل سالگی بسیح» قرار بر این است که یک نماد ملی شود، بیان کرد: برگزاری جشنواره شعر دانش‌آموزی، جشنواره خوشنویسی، رونمایی از سرود چهل سالگی بسیج، جشنواره سرود، جشنواره هنری و ادبی ققنوس، کارگاه‌های گرافیک، فیلم، نقاشی، عکس، صنایع دستی و تئاتر، شب شعر و شب خاطره، اکران فیلم‌های ارزشی روز سینمای ایران و تجلیل از هنرمندان بسیجی از جمله برنامه‌های مدون در هفته بسیج است.

یادآور می‌شود، در پایان از «نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج» رونمایی شد.
 
 نماد «چهل سالگی شجره طیبه بسیج» رونمایی شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها