جامعه عربستان سعودی در حال حاضر شاهد نوعی ناخشنودی و بی قراری بی سابقه نسبت به فعالیت های تفریحی است که توسط محمد بن سلمان ولیعهد این کشور برمردم تحمیل شده است.
کد خبر: ۹۱۸۷۶۴۸
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج به نقل از مرآه الجزیره، این در حالی است که محمد بن سلمان در توجیه فعالیتهایی که مردم مخالف آن هستند، از آن به نشانه های آزادی و انعطاف پذیری در جامع نام می برد.

تناقض گویی های محمد بن سلمان درباره مفهوم آزادی به وضوح در موضوع تحمیل فعالیت های تفریحی نظیر کلوپ های شبانه، مهمانی های رقص، باشگاههای کشتی کج و فعالیت هایی از این دست که مخالفان زیادی در محافل محافظه کار این کشور پیدا کرده، روشن می شود با این حال او به بهانه آزادی و ایحاد فضای باز در جامعه، اقدام به سرکوب معترضان می کند که با ارزش های اسلامی و اخلاق عمومی منافات دارد.

حساب توییتری «العهد الجدید» در همین زمینه از یک گزارش اطلاعاتی فرستاده شده به دربار پادشاهی عربستان پرده برداشته است؛ جایی که این گزارش حجم اعتراض مردمی نسبت به سکولاریزاسیون و بی قید و بندی را که هم اکنون در عربستان در حال گسترش است، نشان می دهد و تاکید می کند که ابوظبی و جامعه دولتی پشت تحولاتی هستند که در این کشور می گذرد.

در توییتهای این حساب توییتری که به انتشار اخبار درز کرده درباره سیاست های عربستان سعودی اهمیت می دهد، آمده است: گزارشی اطلاعاتی درباره دیدگاههای مردم و سخنان آنها درباره تحولات اخیری که محمد بن سلمان در جامعه ایجاد کرده، به درباره پادشاهی عربستان سعودی ارسال شده که در خلاصه آن آمده است: در محافل عمومی عربستان همبستگی بالایی با اوضاع اسلامی وجود داردو مبارزه با جریان الصحوه و دیگر جریانات اسلامی در عربستان سعودی بسیار دشوار است.

این حساب توییتری افزود: در گزارش دیگری در خصوص دانشجویان دانشگاه الامام عربستان آمده است که دیدگاه این دانشجویان درباره تصمیمات محمد بن سلمان کاملا منفی است و آنها معتقند که تصمیماتش تابع دیکته های کشورهای بزرگ است و ابوظبی مهمترین آنها را کنترل می کند و علاوه بر این جامعه بین المللی هرگز از دولت سعودی راضی نمی شود هرچند که امتیاز بدهد و به سمت سکولاریسم گام بردارد و چهره این کشور را تغییر دهد.

خبرهای درزکرده از حساب توییتری «العهد الجدید» با آغاز «فصل سرگرمی و تفریحی ریاض» هزمان شده است که عربستان از چند روز پیش آن را افتتاح کرده و بیش از دو ماه ادامه می یابد. در این مراسم قرار است مراسمات و تصمیماتی نظیر جشن های مختلط و صدور مجوز مصرف مشروبات الکلی اتخاذ شود که خلاف ارزش های دین اسلام است.

به گفته ناظران، فعالیت های رفاهی وسرگرمی عربستان سعودی که آخرین آنها مسابقات کشتی بانوان بوده، در محافل عمومی این کشور جنجال به پا کرده است به طوری که سازمان سرگرمی و امور رفاهی عربستان به ریاست ترکی آل الشیخ از زمان تاسیس این سازمان، از خطوط قرمز ارزش های جامعه سعودی عبور کرده است.

در مقابل حقوقدانانی هستند که بازداشت های پی در پی فعالان سعودی به دلیل انتقاد از فعالیت های سازمان سرگرمی این کشور را پیگیری می کنند؛ فعالیت هایی که به نام انعطاف پذیری و آزادی و با سیاست های سرکوبگرایانه شدید محمد بن سلمان بر مردم تحمیل می شود .

خبر را در مرآه الجزیره ببینید

منبع: سرویس ترجمه شفقنا 

ارسال نظرات