خبرهای داغ:
۱۲ آبان به مناسبت تشییع ۹۵ شهید در شهرستان کاشان به نام روز «ایثار و شهادت شهرستان کاشان» نامگذاری شده ‌تا بهانه‌ای برای توجه به این قشر مظلوم باشد
کد خبر: ۹۱۸۷۸۷۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان، گرامیداشت دلاوران، نام آوران و ایثارگران در هر مرز و بوم یکی از اقدامات حسنه‌ای است که توجه مسئولان و مردم را می‌طلبد و این مهم با برگزاری مراسمات و توجهات ویژه به این قشر جامعه و خانواده‌های آنان محقق می‌شود.

کاشان نیز از آنجا که به دارالمومنین معروف است و 95 آلاله گلگون گفن را در 12 آبان 1373 در آغوش گرفت و با جان و دل از آنان پذیرایی کردند و بر همین اساس این روز با نام «روز ایثار و شهادت شهرستان کاشان» نامگذاری شده ‌تا ابد این اتفاق در تاریخ این شهرستان بدرخشد.

مرتضی والی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به برگزاری گرامیداشت روز شهید برای سه سال متوالی در شهرستان کاشان اظهار داشت: برگزاری آیین‌های ایثار در سه سال متوالی در اماکن مختلف، برگزاری جشنواره آیینی مقاومت و غیره از جمله اقدانات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان است.

وی ضمن اشاره به برگزاری ویژه برنامه «آبروی محله» در نقاط مختلف شهری شهرستان کاشان افزود: سعی شده ‌تا برنامه‌های درنظر گرفته شده از نظر محتوا از غنای قابل قبولی برخوردار باشد و بر همین اساس با استفاده از ارزیابی‌های صورت گرفته سعی داریم روند برنامه‌ها را به سمت غنای بالاتر سوق دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه یک هزار و 130 معبر کاشان به نام شهدا مزین شده است، ابراز داشت: 16 سردیس از سرداران کاشانی هشت سال دفاع مقدس ساخته شده و در سطح شهرستان کاشان نصب شده ‌و جدیدترین میدان کاشان نیز با نام یک شهید کاشانی مزین و سردیس آن شهید ساخته و در همان میدان نصب شد.

وی از ساخت و نصب المان وداع در ورودی شهرستان کاشان خبر داد و گفت: غبارروبی و عطرافشانی در 25 مراسم، تعویض 500 پرچم قبور مطهر شهدا، روایتگری ویژه دانش‌آموزان از دیگر اقداماتی است که توسط همکاران ما در مجموعه شهرداری کاشان انجام پذیرفته است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ضمن تاکید بر انجام امور‌‌ محتوایی اظهار داشت: برگزاری یادمان‌ها، مراسم‌ها و گرامیداشت ویژه یاد و نام شهدا از اهمیت بالایی برخوردار است اما آنچه که اهمیت دارد بررسی وضعیت معیشتی خانواده‌های شهدا است.

وی بهبود وضعیت معیشتی، تحصیلاتی و اجتماعی خانواده شهدا را مهمترین وظیفه دانست و افزود: فرزندان و خانواده‌های شهدا امانت‌های الهی هستند و بر همین اساس باید بر رفع مشکلات این خانواده‌های مظلوم توجه و نسبت به رفع آنان اقدامات لازم صورت پذیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها