فرمانده لشکر عملیاتی ۱۰ سیدالشهداء (ع) با اشاره به اهمیت تبیین جایگاه ۱۳ آبان در سه برهه مختلف تاریخ انقلاب گفت: سرآغاز بهار انقلاب اسلامی ایران ۱۳ آبان است و امروز شاهد تحقق گفتمان مقاومت در مقابل سناریوی مذاکره هستیم.
کد خبر: ۹۱۸۸۰۵۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سردار رفیعی در مصاحبه اختصاصی در خصوص روز 13 آبان گفت: تمام اعیاد ماه ربیع را در همین جا تبریک عرض می کنم در این ماه حوادثی که در صدر تاریخ اسلام افتاده قابل اهمیت است. به استثنای شهادت امام حسن عسگری(ع) مابقی حوادث ولادت است که تغییرات اساسی در عالم ایجاد می کند.

۱۳ آبان سرآغاز بهار انقلاب اسلامی ایران/ گفتمان مقاومت سناریوی مذاکره را هدف گرفته است

رهبر معظم انقلاب می فرمایند ماه ربیع به معنای حقیقی بهار زندگی است چرا که ولادت حضرت رسول اکرم(س) در این ماه واقع شده همچنین روز امامت حضرت مهدی(عج) نیز در این ماه قرار دارد. متناسب با این مطلب ۱۳ آبان سال ۵۷ نیز برای مردم و انقلاب ایران ربیع انقلاب اسلامی است.

به عنوان فرمانده لشکر عملیاتی 10 سیدالشهداء در نخستین بخش سوالات با عنوان اینکه چرا از روز 13 آبان با عنوان روز استکبارستیزی یاد می شود؟

روز 13 آبان سال 57 جمعی از دانشجویان با باور به ماهیت دینی تصمیم گرفتند تا لانه جاسوسی آمریکا را تصرف کنند. اما چند 13 آبان در سالهای مختلف مورد توجه و اهمیت در روند شکل گیری انقلاب دارد. نخستین آن سال 1342 و در جریان کاپیتالسیون است که طی آن حضرت امام خمینی(ره) به مبارزه پرداختند و خواستار حقوق مردم ایران شدند. در این لایحه مردم ایران تحقیر شده بودند و حقوق اولیه یک سگ آمریکایی بیشتر از یک ایرانی در کشور خودش بود.

ماجرای دوم 13 آبان سال 57 است که عده ای دانشجو با ماهیت صد در صد دینی تجمع کردند و در قالب حضور یک مسئول آمریکایی در دانشگاه به مخالفت پرداختند و طی آن شاهد کشته شدن جمعی از دانشجویان در دانشگاه تهران بودیم. در این سه ماجرا بازیگر اصلی آمریکا است به همین دلیل حق داریم این روز را روز استکبارستیزی بنامیم. روند استکباری در این سال ها حرکت مداوم دشمنی آمریکا وجود دارد؛ ماهیت نظام سلطه این بود که به باورهای دینی ما لطمه وارد کند.

ظلمی با عنوان ظلم آمریکا علیه ایران وجود دارد و ملت ایران با منطق قرآن و اسلام در برابر این ظلم ایستادگی می کند. دشمنی ایران با آمریکا جنگ حق بر باطل است. آمریکا با زبان خوش می آید و به تعبیر رهبر معظم انقلاب با دستکش مخملی که زیر آن دست چدنی است جلو می آید، سپس مردم را مورد هجمه قرار می دهد.

اهمیت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را چطور ارزیابی می کنید؟

لانه جاسوسی آمریکا برمی گردد به گذشته آمریکا برمی گردد و تجربه و عملکرد دانشجویان با نگاه به این پیشینه این کار را درست نشان داد. کودتای پارسی، کودتای نقاب و ... با مرجع خودساخته ای در قم طرح ریزی شده بود که در این جریان پیش بینی کشتار بیش از 10 میلیون شده بود؛ این ها در آغاز شکل گیری انقلاب بود و به نوع خود میزان دشمنی آمریکا با ایران را نشان می داد.

همچنین نوشته شدن 76 جلد کتاب براساس استاد لانه جاسوسی آمریکا بخش قابل توجه دیگری از میزان دشمنی او را علیه ایران نشان می دهد. این را با استناد تاریخی در 2004 در هاییتی می توان بررسی کرد چون در آمری در جنگ یونان آمریکایی ها کودتا کردند.  17 هزار شهید ترور اوائل انقلاب، در لائوس 2 میلیارد بمب بر سر مردم ریختند در اندونزی یک میلیون کشته گرفتند در شیلی یک میلیون نفر را اعدام کردند تسخیر لانه جاسوسی مانع کشتار میلیون ها ایرانی شد

یکی از دانشجویانی که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفت، محسن رضایی بود که سوابق درخشانی در پیشبرد انقلاب و در سال های دوران دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشت. او وقتی از نرده می رفت بالا گفت 2 راه بیشتر نداریم یا به خدا می رسیم یا به اسفل سافلین که به عنایت خداوند ایران به پیروزی رسید.

چهار دهه از انقلاب می گذرد به نظر شما جوانان امروز مانند جوانان صدر انقلاب هستند که پای آرمان های انقلاب بمانند؟

این سوال شما در قالب دغدغه ای از رهبر معظم انقلاب پاسخ داده شد و آن اینکه این جوانانی که در چهل سال دوم انقلاب هستند بیش از جوانان اوائل انقلاب پای کار هستند و نمونه آن حضور جهادی جوانان در جریان سیل و امدادرسانی همچنین فعالیت اجتماعی می بینیم.

جنبه های معنوی را در مجالس و مساجد در قالب برنامه های اعتکاف می توانیم ببینیم و این نشان و گواه باورهای ایمانی و اعتقادی در میان جوانان امروز دهه چهارم انقلاب است.

به نظر شما بزرگترین دلیل دشمنی ایران با آمریکا با توجه به بحث استکبارستیزی ایران چیست؟

از قول امام (ره) این مطلب را عرض کنم و آن اینکه بزرگترین منازعه ایران با آمریکا اسلام عزیز است چرا که اگر این ها بعد انقلاب با ایران دشمنی پیدا کردند چرا قبل انقلاب یک مرجع دینی را تبعید کردند؟

دومین مسأله آمریکا این است که ما برای پیشبرد برنامه ها و اهداف و تصمیم گیری های سیاسی از آنان اجازه و اذن نمی گیریم همچنین سومین دلیل این است که ما در منطقه اثرگذار هستیم.

حوزه نفوذ استراتژیک ایران منطقه و خارج از آن است همچنین کشورهایی موافق و همراه ایران هستند که با آمریکا مخالف هستند و این به ضرر دولت آمریکا است.

به عنوان سوال پایانی بفرمایید نظر شما در خصوص مذاکره با آمریکا چیست؟

ما تجربه مذاکره با آمریکا را صرف انرژی هسته ای داریم که آنان طی این مذاکره ساختار تحریمی ایران را توسعه دادند تا ایران سر تسلیم فرود آورد. هر چه به عنوان مولفه قدرت ایران است می خواستند بگیرند.

راهکار تقویت فرهنگ مقاومت است و برای این راهکار محاسبات دشمن را باید عوض کنیم و این امر در قالب نمایش قدرت و ایستادگی در برابر ظلم ها و هجمه های دشمنان است.

بی اعتبار کردن تهدید دشمن، همچنین گفتمان مقاومت به عنوان گفتمان اجتماعی و مردمی شد و تمام مردم با باور به این مهم اثرگذار بودن ایران در منطقه را در جهت مقاومت در برابر دشمن پیش خواهند برد.

ارسال نظرات