خبرهای داغ:
جانباز دفاع مقدس گفت: فیلم ها و اسناد لو رفته در سفارت آمریکا در ایران به دست دانشجویان کنار هم گذاشتند و کتاب ها و اسرار لانه جاسوسی منتشر شد و باید این کتابها به نسل حال انتقال یابد.
کد خبر: ۹۱۸۸۲۱۴
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت السلام والمسلمین حاج محمد صادق سرایانی در جمع راهپیمایان 13 آبان در حسینیه سید الشهداء شهرستان سرایان گفت: در 13 آبان ماه سه حادثه رخ داد حادثه اول قانون کاپیتولاسیون سال 43که طبق این قانون آمریکایی ها گفتند ما اربابیم و شما نوکران ما و نتیجه آن شد که امام تبعید شود.

وی اضافه کرد: حادثه دوم در 13 آبان ماه سال 57 بود که دانشجویان و دانش آموزان در دانشگاه تهران تظاهرات کردند و سربازان رژیم شاه از پشت در و نرده های  دانشگاه  به سمت دانش آموزان تیراندازی کردند و 65 نفر از این بزرگواران شهید شدند.

سرایانی بیان داشت: این کار را شاه خواست بپوشاند و کسی متوجه نشود ولی یک فیلم 2دقیقه ای ساعت 8:30شب از تلویزیون پخش شد و مردم و علمای تهران در 25 آبان تحصن کردند و امام اطلاعیه داد.

جانباز دوران دفاع مقدس گفت: امام فرمودند من چه بنویسم قلم عاجز است از کشتار شاه در دانشگاه بنویسم یا از مردم مظلوم ایران و نیز امام فرمودند مردم عزیز ، دانشجویان و روحانیون سست نشوید شما پیروز هستید.

سرایانی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در تمام دوران ها نقش آفرینی کردند و در دفاع مقدس شهید فهمیده ها از این مرز و بوم دفاع کردند.

وی ادامه داد: حادثه سوم 13 آبان تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان دانشگاه های امیرکبیر، بهشتی، تهران و صنعتی شریف صحبت های امام را به مشورت گذاشتن و قرار شد که لانه جاسوسی آمریکا را به تسخیر بگیرند.

یادگار دفاع مقدس افزود: فیلم ها و اسناد لو رفته در سفارت به دست همین دانشجویان کنار هم گذاشتند و کتاب ها و اسرار لانه جاسوسی منتشر شد و باید این کتابها به نسل حال انتقال یابد.

حجت السلام سرایانی در پایان صحبت ها بیان داشت: این کار چند پیامد داخلی از جمله شروع انقلاب اسلامی، سرعت انقلاب اسلامی و استمرار انقلاب اسلامی را به همراه داشت و برای آمریکاییها هم شکست، تحقیر و هیمنه و پایان دادن به توطئه های  استکبار علیه نهضت آزادی به همراه داشت.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها