خبرهای داغ:
سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت که نیروهای امنیتی هرگونه تجمع معترضان در خارج از میدان التحریر بغداد را متفرق خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۸۸۲۴۵
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، تظاهرات‌های عراق که در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی و فساد در کشور از اول اکتبر گذشته آغاز شده، روز دوشنبه نیز در برخی از مناطق این کشور ادامه دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «بلادی»، «عبدالکریم خلف» سخنگوی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی اجازه هیچ گونه تجمع در خارج از میدان التحریر بغداد را نخواهند داد.

خلف با بیان اینکه نیروهای امنیتی هر گونه تجمع در خارج از میدان التحریر را متفرق خواهند کرد، ‌افزود: «اجازه ایجاد آشوب و ناامنی را نخواهیم داد و با هرگونه تجمع در خارج از میدان التحریر برخورد می‌کنیم».

پیش از این اظهارات سخنگوی نیروهای مسلح عراق، تظاهرات‌کنندگان عراقی بنرهای نصب شده در مقر سازمان «بدر» عراق به دبیرکلی هادی العامری را در خیابان «حیفا» بغداد آتش زدند.

معترضان عراقی دیشب (یکشنبه) به مقر کنسولگری ایران در کربلای معلی حمله کردند.گروه حمله‌کننده به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا، از پیروان فرقه صرخی (از مدعیان دروغین و وابسته به سرویس‌های بیگانه) بودند که از استان‌های بابل و الدیوانیه به کربلا منتقل شدند. سرکنسول ایران در کربلا تاکید کرد که اوضاع آرام شده و شرایط تحت کنترل است.

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق، روز دوشنبه درباره حوادث شب گذشته در کربلای معلی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که حوادث شب گذشته در کربلای معلی را که به درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضانی که تلاش داشتند وارد کنسولگری ایران شوند، رصد کرده است. در بیانیه تایید شد که در این درگیری، سه تظاهرات‌کننده کشته شدند و ۱۲ نفر از دو طرف زخمی شدند.

این کمیساریا تداوم کشته و زخمی شدن افراد طی تظاهرات‌های اخیر عراق، را محکوم کرد و از نیروهای امنیتی خواست تا کاملا به دستور عدم درگیری با تظاهرات‌کنندگان و شلیک گلوله به سوی آنها پایبند بمانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها