خبرهای داغ:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: به اعتراف تمامی استراتژیست‌های خارجی، در فاز نخست تهدیدات هیبریدی، موفقیت از آنِ ایران بوده است.
کد خبر: ۹۱۸۸۵۱۴
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در هشتمین همایش ملی پدافند غیر عامل که صبح امروز (سه‌شنبه) در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: امروز در حالی هشتمین همایش ملی پدافند غیرعامل را در شانزدهمین سالگرد تأسیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌کنیم که با رویکرد جدید دفاعی روبه‌رو هستیم، رویکردی که به خاطر تهدیدات جدید دشمن در قالب «جنگ ترکیبی» و چندلایه از سوی آمریکا علیه کشور ما آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ما با تهدیدات جدیدی به نام تهدیدات هیبریدی مواجه هستیم که در ابعاد مختلفی شکل گرفته است، افزود: این به معنای حمله‌ای است که در چند وجه می‌تواند سیاست، اقتصاد، قدرت نظامی، مسائل امنیتی و سایبری را در بر گیرد.

سردار جلالی ادامه داد: سازمان پدافند غیر عامل کشور امسال تلاش کرده تا بر اساس رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها اجرایی، اقداماتی در جهت بازدارندگی تهدیدات انجام دهد که حاصل این تلاش‌ها را در توفیقات دفاعی، اقتصادی، اجرایی و حتی فضایی شاهد هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور عنوان کرد: باید از عملکرد قوه قضاییه در مقابله با فساد قدردانی کرد؛ زیرا مجموعه این اقدامات موجب شد تا به توفیقات بسیاری دست یابیم.

وی افزود: امروز به اعتراف تمامی استراتژیست‌های خارجی در فاز نخست تهدیدات هیبریدی، موفقیت از آنِ ایران بوده است؛ چون توانسته با یک نوع دفاع غیر فعال ترکیبی همراه با دفاع عامل مقتدر در این جنگ چندلایه پیروز شود.

سردار جلالی اظهار داشت: تهدیدات پیش روی ما و‌ تحولات منطقه باعث شده تا ترتیبات منطقه تغییر یابد به‌نحوی‌که این موضوع باعث شده تا شاهد شکل‌گیری خاورمیانه جدیدی باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: آمریکایی‌ها در حال خروج از منطقه هستند، چون توان و ابزار لازم برای جنگیدن را ندارند و به همین جهت بسیار آسیب‌پذیر هستند.

وی نفوذ ایران در منطقه را موجب اقتدار کشور دانست و گفت: به همین خاطر، کشور‌های منطقه در حال انطباق خود با این قدرت نوظهور هستند.

سردار جلالی بیان کرد: آمریکا به پنج مؤلفه قدرت راهبردی جمهوری اسلامی ایران توجه دارد؛ آمریکایی‌ها چشمه تهدید علیه ما هستند؛ تهدیداتی که به‌واسطه داشتن ویژگی‌های خاص از آن‌ها به عنوان «تهدیدات ترکیبی» یاد می‌کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه تنوع به‌کارگیری تهدیدات باعث می‌شود تا مؤلفه‌های مختلف کشور با هم هماهنگ شوند، ادامه داد: امروز تهدیدات به فناورمحور، در هم تنیده، پیچیده و مقابله افکار عمومی تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در چند مؤلفه خودنمایی می‌کنند، افزود: در عرصه نظامی، حریف ما آمریکایی‌ها هستند؛ آن‌ها همچنین خیلی تلاش می‌کنند که در حوزه اقتصادی، تمام‌زیرساخت‌ها را علیه ما به‌کار گیرند؛ علاوه بر این، در حوزه سایبری نیز رسماً خود را مهاجم معرفی کرده‌اند و در رسانه هم سعی می‌کنند با افکار عمومی کار کنند.

سردار جلالی با اشاره به ابلاغ استراتژی «مقاومت فعال» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، عنوان کرد: نپذیرفتن هیچ‌گونه نفوذ و رخنه، کاهش تعهدات ما در برجام تا زمان انجام تعهدات طرف‌های مقابل، ارسال نکردن پیام ضعف و‌ استیصال از درون به دشمن، حفظ اقتدار درونی، فعال نگه داشتن مقاومت مردمی، برخورد قاطع با فاسد، مَفسده و مُفسد و توسعه پدافند مردم‌محور بخش‌هایی از این استراتژی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها