خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: حضرت علی (ع) می فرماید فردی که با قرآن می نشیند از نقاط تاریکی وجود او کاسته می شود و بر علوم و معرفت و نورانیت وی افزوده می شود.
کد خبر: ۹۱۸۸۵۵۰
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین بلک در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرارسیدن هفته وقف اظهار داشت: رسانه های اصفهان در چهل و دومین دوره مسابقات اصفهان نقش بسزایی داشتند.
وی تصریح کرد: امروز رسانه تاثیرات خوبی در همه حوزه ها دارد و نقش خود را به عنوان معلم و استاد در جامعه ایفا می کند. خبرنگاری یک مسئولیت مهم اجتماعی است و گاهی رسانه ها از یک ملت و یا تفکر در قسمتی از دنیا نمایندگی کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: در بعضی از موارد نیز باید نقد کرد تا مشکلات یک جامعه برطرف شود.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع) می فرماید فردی که با قرآن می نشیند از نقاط تاریکی وجود او کاسته می شود و بر علوم و معرفت و نورانیت وی افزوده می شود.

بلک گفت: وقف به معنای متوقف کردن است و از زوال اموال و دارای ها جلوگیری کردن است. سند گام دوم انقلاب به عنوان سیاست مشرف بر همه اسناد از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است که وقف در آن به عینی مشاهده می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در این بیانیه به موضوع پژوهش اشاره شده است و وقف نیز در این موضوع تاثیرگذار است. مسئله بعدی موضوع اقصاد است و موضوعات دیگری از قبیل عزت ملی و عدالت در موضوع وقف به عینی مشاهده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت: در اداره اوقاف اصفهان موضوعات اقتصادی بایستی مورد توجه قرار گیرد که تلاش هایی در این زمینه صورت گرفت است. حدود ۴۵ هزار رقبه داریم که از آن ها به عنوان سرمایه بی منتی است. نزدیک به ۱۰ هزار هکتار زمین های داریم که توسط افراد خیر وقف شده است.

وی گفت: در اصفهان حدود ۲۰ نفر بر زمین های وقفی نظارت می کنند و به خوبی می توان با مشارکت سازمان های ذی ربط از این زمین ها به خوبی استفاده کرد.

بلک بیان کرد: در بخش و درمان ۴۹ مرکز در اختیار مردم قرار دارد و در بخش های آموزشی و تجاری در اختیار مردم قرار دارد که وقفی است و برای نگه داری آن ها هزینه می کنیم و درآمدهای این مراکز را در جهت نیازهای آن ها مصرف می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۶ مرکز در حال فعالیت در صنعت توریست دارند

ارسال نظرات
پر بیننده ها