رئیس سازمان بسیج رسانه استان یزد با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی امروز در حوزه فضای مجازی، تولید محتوا بدون توجه به مخاطب شناسی است، گفت: به هر میزان درگیری‌های شناختی و هیجان عاطفی مخاطب را بهتر بشناسیم، می‌توانیم در تولید محتوا بهتر عمل کنیم.
کد خبر: ۹۱۸۸۷۸۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، مصطفی گل‌محمدی در نشست «روشنگری با موضوع سواد رسانه‌ای و آسیب‌های فضای مجازی» در بهاباد که با حضور تعدادی از والدین دانش آموزان برگزار شد، افزود: در حوزه تربیت فرزند در دنیای امروز مبتنی بر فضای مجازی و رسانه باید به ۲ اصل مهم توجه کنیم.
وی تصریح کرد: فضای رسانه یک دنیای بی انتهاست و ما با همه بخش آن آشنا نیستیم پس در گام اول باید همراه فرزند خود باشیم تا در فضای مجازی تنها نباشد.
این کارشناس فضای مجازی بابیان اینکه نباید فرزندان خود را از فضای مجازی محروم کنیم، افزود: فضای رسانه و مجازی، تکنولوژی آینده است و اگر کودکان از آن محروم شوند در واقع از آینده محروم شده اند.
گل محمدی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید مهارت تربیت فرزند را در عصر رسانه یاد بگیرند، اظهار کرد: اگر فرزندم وارد صفحه نامناسب شد باید مهارت مقابله با آن را بدانیم.
وی عنوان کرد: اگر اعتقادات کم رنگ شود جامعه در معرض آسیب قرار می‌گیرد و زمینه نفوذ دشمن را مهیا می‌کند و دشمن می‌داند که رمز پیروزی بر یک کشور از بین بردن فرهنگ و اعتقادات آن کشور است و ما باید مواظب نیرنگ‌ها و خدعه‌های دشمنان باشیم.
رئیس سازمان بسیج رسانه یزد در ادامه به جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی و هجمه‌های فرهنگی آنان اشاره کرد و یادآور شد: با اقدام به موقع رسانه‌ای و فرهنگ‌سازی ارزش‌های اسلامی، هنجار‌های اجتماعی و اخلاقی و معنوی، شبهه افکنی و توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی خنثی و محکوم به شکست است.
رئیس سازمان بسیج رسانه یزد اظهار داشت: سواد رسانه‌ای ابزاری است که به فرد کمک می‌کند تا بتواند با بهره گیری از برخی مهارت‌ها، رسانه‌ها و منابع اطلاعاتی را شناسایی و برای رفع نیاز‌های اطلاعاتی خود آنان را مورد استفاده قرار دهد.
وی ادامه داد: استقبال روزافزون کاربران و گستردگی فضای مجازی در ابعاد مختلف افزایش آسیب‌های اجتماعی «نوپدید» را به همراه داشته است، داشتن سواد رسانه‌ای می‌تواند نقش موثری در کاهش این نوع آسیب‌ها و استفاده درست و هوشمند از فضای مجازی داشته باشد.
کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: دغدغه ارتقای سواد رسانه‌ای باید عمومی باشد والدین، فرزندان و به طور کلی خانواده ها، سازمان‌ها، نظام‌های آموزشی، دولت و همگی در این حوزه احساس نیاز و وظیفه کنند.
گل محمدی تاکید کرد: باید با احساس مسئولیت بیشتر از گذشته در فضای مجازی حضور یافت و به ایفای نقش پرداخت تا با مصون ماندن از تأثیر منفی احتمالی، از مزایا و آثار مثبت آن نیز بهره گرفت.
وی خاطرنشان کرد: امروزه روش‌های ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته است. پست الکترونیک، پیام‌های کوتاه، چت روم ها، وب پایگاه‌ها و بازی ها، روش‌هایی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی شده اند.

انتهای پیام /د
ارسال نظرات