8 ستاد برای مبارزه با بازگشت احتمالی ملخ ها در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.
کد خبر: ۹۱۸۸۷۹۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر امکان بازگشت ملخ های مهاجم به مراتع و مزارع وجود دارد و به همین دلیل ۳۰ گروه رصد و پایش آفت ملخ های صحرایی در این استان تشکیل شده است.
حسین لایقی مطلق با بیان اینکه اکنون تمام امکانات برای پایش این آفت آماده است تا در صورت مشاهده در مراحل اولیه مقابله شود افزود: برای مبارزه با ملخ های مهاجم در مراتع این استان به بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی ادامه داد: عملیات سم پاشی و مبارزه با ملخ صحرایی در سال گذشته در ۱۱هزارو ۵۰۰ هکتار از مراتع، اراضی و باغ های این استان با موفقیت انجام شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: امکان تخم گذاری ملخ های صحرایی که سال گذشته به مزارع و مراتع کهگیلویه و بویراحمد هجوم آورده بودند وجود دارد به همین دلیل نیاز است دستگاه های متولی از جمله منابع طبیعی،محیط زیست، شهرداری ها و بخشداری ها برای مبارزه و پایش ملخ با هم تعامل بیشتری داشته باشند.
لایق مطلق اضافه کرد: پارسال بیش از پنج میلیارد ریال برای پایش و مبارزه با ملخ های صحرایی هزینه شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد مبارزه با ملخ های صحرایی در هشت شهرستان استان هم اکنون تشکیل شده است.
لایقی مطلق ابراز داشت: پارسال کار پایش ملخ های صحرایی در ۱۲۵ هزار هکتار از مراتع مناطق مختلف استان انجام شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار لیتر سم برای مبارزه با ملخ های صحرایی در این استان استفاده شد گفت: بخشی از سم مورد نیاز برای مبارزه با ملخ های صحرایی در سالجاری هم اکنون تامین شده است.
ملخ‌های مهاجر که بهمن ماه سال گذشته از کشورهای حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان‌های جنوب شرق کشور شده بود، تاکنون در برخی استان‌های کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و حتی اردبیل و گلستان مشاهده شده‌اند.
ارسال نظرات