شیعیان باید همواره برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا کنند و بر اساس روایات متعدد نیز این کار جزو بهترین اعمال است.
کد خبر: ۹۱۸۸۷۹۹
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
نماینده ولی فقیه در استان در آیین جشن نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) گفت: نجات بشریت از تمامی نکبت ها، بدبختی ها، آسیب ها، معضلات و مشکلات در گرو ظهور امام دوازدهم شیعیان است.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: هزاران سال است که بشریت از حضور آشکار دوازدهمین امام شیعیان در بین خود محروم است و مصیبت بزرگی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به غیبت طولانی امام زمان (عج) ادامه داد: شیعیان باید همواره برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا کنند و بر اساس روایات متعدد نیز این کار جزو بهترین اعمال است.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: جامعه بشری و به ویژه شیعیان باید برای ظهور حضرت، ولی عصر (عج) آمادگی همه جانبه داشته باشند.
آیت الله ملک حسینی گفت: فقها، علمای دینی و مراجع تقلید در دوران غیبت حضرت مهدی (عج) شیعیان را از انواع انحراف‌ها مصون نگه می‌دارند و باید به بیانات راهگشای آنان بیش از پیش عمل شود.
وی ادامه داد: در دوران غیبت حضرت، ولی عصر (عج) کفر جای توحید را گرفته، معروف‌ها و منکر‌ها جابه جا شده و به نام معنویت مسائل ضد دین و ضد اخلاق ترویج می‌یابد.
آیت الله ملک حسینی گفت: امام حسن عسکری (ع) با زمینه سازی و برخی اقدام‌ها موضوع غیبت حضرت مهدی (عج) را برای شیعیان تبیین و آمادگی لازم را در آنان ایجاد کرد.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدویت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حضرت، ولی عصر (عج) نه تنها پیشوای شیعیان بلکه امام تمامی بشریت است.
حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم افزود: ظهور امام زمان (عج) وعده الهی است و پیامبران و ائمه اطهار (ع) نیز بار‌ها به آن اشاره کرده اند.
وی ادامه داد: پس از ظهور حضرت مهدی (عج) دین مبین اسلام در تمامی نقاط دنیا گسترش یافته و مسائل توحیدی به طور کامل پیاده می‌شود.
حجت الاسلام موسوی اعظم بیان کرد: امام زمان (عج) آخرین ذخیره الهی است و پس از ظهور آن حضرت ظلم، ستم، فساد و بی عدالتی در دنیا برچیده شده و جای آن‌ها را قسط و عدل خواهد گرفت.
در این آیین جشن برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی از جمله مداحی، شعر و دکلمه با موضوع فضائل اخلاقی و ابعاد شخصیتی امام زمان (عج) و اهمیت دعا برای تعجیل در ظهور آن حضرت اجرا شد.
ارسال نظرات