خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز با تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه زلزله میانه، گفت: دستگاه های خدمات رسان با بسیج همه امکانات در پیگیری نیازهای مردم حادثه دیده اهتمام ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۸۸۸۸۴
|
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نمازجمعه تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسان برای رفع نیازهای مردم زلزله زده میانه، در صورت نیاز به کمک های مردمی پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی را فعال کنند.

وی در ادامه هفته وحدت را از برکات نظام  جمهوری اسلامی ایران و از ابتکارات امام راحل عنوان و بیان کرد: هفته وحدت بعنوان یک ابتکار سرنوشت ساز است که توطئه های استکبار را کم اثر کرده است.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: ابتکار امام راحل در این رابطه، وحدت را به گفتمان غالب و رایج در بین مسلمانان جهان تبدیل کرده است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی وحدت مسلمان بر ۵ پایه استوار است گفت: تعیین اصول و محورهای مشترک وحدت مانند پیامبر اکرم، قرآن مجید، پافشاری منطقی بر اصول در مذهب توسط پیروان مذاهب همراه با ایجاد فضای گفتگوی سازنده و آزاد اندیشانه، تحمل مخالف، تقویت تعامل بین علما و دانشمندان و آشنایی از ترفند های دشمن، شناخت عمیق از توطئه های دشمنان و داشتن بصیرت و زمان شناسی و شناسایی وجوه مشترک وحدت بین مسلمانان را گسترش و تحکیم خواهد داد تا جریان جبهه حق را به نتیجه برساند.
حجت الاسلام  آل هاشم با تاکید بر اینکه وحدت دست دشمنان را از منابع و منافع مالی مسلمانان کوتاه می کند تصریح کرد: در سایه وحدت علما و دانشمندان و همه آحاد مسلمانان دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهد گذاشت.

 امام جمعه تبریز در طرح تذکر انتخاباتی به نامزد ای احتمالی مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده مجلس باید انتقاد پذیر باشد.
وی اضافه کرد: نماینده برای انجام تکلیف الهی باید در مجلس حضور یابد و تنها برای رضایت ومردم عمل نکند بلکه در راستای انجام تکلیف الهی وکیل مردم باشد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه خطبه ها گفت: با پایان سومین فرصت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های مقابل برجام و در پاسخ به بدعهدی‌های اروپایی‌ها گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای صورت گرفت.

وی افزود: انگلیس و دیگر طرف‌های برجام، در حالی ایران را به دلیل تعهدات و کاهش تعهداتش سرزنش می کنند که خود تاکنون به تعهداتشان عمل نکرده اند.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی گفت: در حال حاضر علاوه بر هدررفت میزان انرژی در بخش تولید، بخش عمده‌ای نیز به خاطر اسراف مردم از بین می‌رود از این‌رو باید برای اصلاح وضع موجود و با توجه به توصیه‌های موکد دین مبین اسلام برای پرهیز از اسراف اقدام جدی انجام داد.  

ارسال نظرات