خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی گفت: در اثر زلزله بامداد امروز ۱۵۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های میانه بین ۱۰ تا ۱۰۰ خسات دیده است.
کد خبر: ۹۱۸۸۹۲۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدباقر هنربر با اشاره به اینکه در اثر زلزله بامداد امروز ۱۵۰۰ واحد مسکونی در روستا‌های میانه بین ۱۰ تا ۱۰۰ خسات دیده است، گفت: تا کنون ۴۵۵ خانوار زلزله زده اسکان اضطراری یافتند و توزیع چادر برای اسکان موقت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ دستگاه گرمایشی والور بین زلزله زدگان توزیع شد، خاطرنشان کرد: یکهزار و ۵۸۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته نیز بین زلزله زدگان آذربایجان شرقی توزیع شده است.

هنربر افزود: آواربرداری روستا‌های ورنکش، هریس و هلمسی و یک روستای دیگر آغاز شده که تجهیزات لازم در منطقه مستقر است.

وی ادامه داد: ارزیابی ۸۰ روستای زلزله زده در منطقه نیز به پایان رسید.

او پتو، پوشاک، آب معدنی و خرما را نیز منطقه زلزله زده عنوان کرد و از هموطنان خواست کمک‌های نقدی خود را به شماره ۹۹۹۹۹ هلال احمر نزد تمامی بانک‌ها واریز کنند و کمک‌های غیرنقدی را به معاونت داوطلبان هلال احمر تحویل دهند.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که تا کنون در حدود ۷۰ پس لرزه داشته و آخرین آن با ۴.۸ ریشتر به مرکزیت ترکمنچای در ساعت ۱۷.۲۱ دقیقه اتفاق افتاد.

در این زلزله ۵ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۰۰ نفر مصدوم شدند که ۲۲ نفر از مصدومان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

ارسال نظرات