مردم شناسی مسیر ظهور مسیری است که برای رسیدن به اهداف و آرمان بیانیه گام دوم انقلاب باید پیمود، مسیری که خارج از مکتوبات آرزو شده قرن‌ها انتظار منتظران، ریشه اش در دل مردم باشد.
کد خبر: ۹۱۸۹۰۶۶
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج وبه نقل از سرویس آیین و اندیشه «سدید»: گام دوم انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۹۷ با بیانیه رسمی رهبر معظم انقلاب شروع شد، بیانیه‌ای سرشار از امید و انتظار فعال فرج موعود و مطالبه مسئولیت از جوانان شور و حال بیانیه به معنای واقعی امید را در دوره‌ای که شعارش را برای رسیدن به قدرت سرداده اند، زنده کرد، اما انگار صبح نزدیک است که رهبری انقلاب اینقدر بی پرده و امیدوار رسیدن به موعود را وعده می‌دهند.

واژه‌های بیانیه گام دوم نه در قامت سخنرانی یک خطیب توانا که همواره سخنانش توسط رسانه‌های جهانی بازتاب داده می‌شود و آثار و پیامد‌هایی بر دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی دارد، بلکه متنی مکتوب که چندین برابر بیشتر قابل تامل و تفکر است.

بیانیه گام دوم انقلاب با تمام وجود کسی، بیان شده است که تمام وجودش را برای نهضت انقلاب اسلامی وقف کرده است و برخلاف بازتولید‌های بیانات رهبری که معمولا روح حاکم و زمینه سخنرانی را از بین می‌برند، متنی زنده و پویا دارای ابتدا و انتهاست. بسته‌ای کامل با اشاره به تاریخ برای عبرت و خودآگاهی و نشان دادن افق قطعی پیروزی در مسیر ظهور موعود برای آینده است و تنها دلخوشی تحمل رنج‌های گذشته و بهانه حرکت به سمت آینده همین امید است، اما امیدی که در مسیر ظهور راهگشای حرکت برای تعجیل در فرجش باشد که در همه ابعاد یک نظام تمدن ساز از علم و فناوری تا استقلال و آزادی و اصلاح سبک زندگی در جریان باشد.

مردم شناسی مسیر ظهور مسیری است که برای رسیدن به اهداف و آرمان بیانیه گام دوم انقلاب باید پیمود، مسیری که خارج از مکتوبات آرزو شده قرن‌ها انتظار منتظران، ریشه اش در دل مردم باشد.

تاریخ قرن‌ها شکست و پیروزی انبیا، اولیا، زعما و شهدا نشان می‌دهد که هرکه به حق یا نابحق، ریشه‌ای در زمین مردم نداشته باشد طوفان حوادث او را از زمین خواهد کند و این از سنت‌های الهی است که هنر سخت مردان خدا را سفر فی الخلق بالحق قرار داده است و شاید خار در چشم و استخوان در گلو داشتن و صبر کردن بر همین است که مسیر را با مردم بپیمایی و بر کندی و تندی آن‌ها صبر کنی تا حجت بر خلق تمام شود.

شاید قرن‌ها آرزومندان منتظر از علما و زعما و حتی ائمه معصومین علیه السلام که در اوج خلایق از اول تا آخر هستند مردمی به طراز و شاخص مردم انقلاب اسلامی نداشتند که رهبرشان اینگونه آن‌ها را مورد خطاب قرار دهد و در افق زمانی کوتاه چهل ساله اهداف وعده داده قرن‌ها و چه بسا هزاران ساله محقق نشده انبیا و اولیا را وعده دهد.

شاید کلید فهم بیانیه برای محقق شدن در گام دوم و دچار نشدن به دورهمی‌های بدون ریشه در سبک زندگی مردم در مردم شناسی برای مردم یاری مسیر ظهور در گام دوم انقلاب است. سنت‌هایی که در انحراف انقلاب‌های تاریخ انبیا و ائمه و زعما حاکم است بر انقلاب اسلامی نیز حاکم است و اگر مردم شناسی نشود سخن از مدینه فاضله برای خواصی که همین الان هم در مدینه فاضله زندگی می‌کنند بی وجه است!

مردم شناسی مسیر ظهور نگاهی ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب و فتح بابی است برای پاسخ به پرسش‌های این مسیر تا در آینده به ابعاد آن بیشتر پرداخته شود.

ارسال نظرات