خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری در دیدار با مسئولان بسیج هنرمندان:‌

در مسیر فعالیت‌های فرهنگی هنری نباید شعار بدهیم و شعاری کار کنیم

نشست مسئولان و کارشناسان حوزه هنری استان و بسیج هنرمندان قم به میزبانی حوزه هنری قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۹۱۵۱
|
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵



به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، نشست مسئولان و کارشناسان حوزه هنری استان و سازمان بسیج هنرمندان قم به میزبانی حوزه هنری قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست مشترک سید مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان قم ضمن خیر مقدم به رئیس و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری بسیج قم گفت: خوشحالیم که میزبان دوستان بسیج هنرمندان هستیم. انشالله که در این جلسه فکر‌ها و اندیشه‌ها با هم رو در رو شوند و جمع بچه‌های مومن و حزب‌الهی بتواند فعالیت و کار‌های خوب اثرگذاری انجام دهد.

رئیس حوزه هنری قم در ادمه متذکر شد: متاسفانه بار زیادی از وظایف جبهه فرهنگی بر زمین مانده است. مبادا اتفاقی که در عراق و لبنان روی داده در اثر غفلت برای ما هم پیش بیاید. وظیفه حوزه هنری جذب استعداد‌ها و تولید در مسیر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. در این زمینه هم نباید شعار بدهیم و شعاری کار کنیم.

وی همچنین یادآور شد: همانطور که حضرت آقا گفته‌اند در کار هنر نباید کار ویترینی انجام دهیم. چه بسا کاری انجام دهیم که در آن نه اسم حوزه هنری مطرح شود و نه بسیج، اما کاری اثرگذار بر اساس اهداف انقلابی هر دو نهاد باشد. باید تلاش کنیم نقاط کور و ضعف‌مان را شناسایی کنیم و با همکاری آن را برطرف کنیم. خوشبختانه هر دو نهاد زیانشان زبان هنر است و دغدغه‌های مشترک دارد.

سیدین‌نیا در پایان سخنانش پیشنهاد تشکیل کارگروهی با حضور کارشناسان و مسئولان دو نهاد برای بررسی الویت‌های دو نهاد فرهنگی و انجام فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری هوشمندانه را مطرح کرد.
 
در مسیر فعالیت‌های فرهنگی هنری نباید شعار بدهیم و شعاری کار کنیم 

خبر از دو اتفاق مهم فرهنگی هنری پیش‌رو در قم

سید محمد حسن یزدی‌نژاد رئیس بسیج هنرمندان استان در سخنانی ضمن تاکید بر هم‌افزایی بین امکانات و ظرفیت‌های حوزه هنری قم و بسیج هنرمندان استان، گفت: در بسیج هنرمندان ۹ انجمن وجود دارد و فعالیت و و هدف‌گذاری ما بر اساس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی‌ست. تلاش ما این است که فعالیت‌های فرهنگی هنری را به سمت هنر انقلابی سمت و سو دهیم و بخصوص بر گام دوم انقلاب تمرکز داریم. خوشبختانه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ظرفیت‌های خوبی در بسیج موجود است.

وی در ادامه به دو اتفاق مهم پیش‌روی این نهاد اشاره کرد و گفت: نخستین برنامه ما مجموعه برنامه‌هایی‌ست که به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز به کار بسیج خواهیم داشت. برنامه‌های ما طی سه شب و از تاریخ ۳ تا ۵ آذر ماه ۱۳۹۸ در قالب جشن‌های هنری و ادبی برگزار خواهد شد که از جمله آن‌ها نمایشگاه؛ عکس، شب خاطره، اجرای تئاتر خیابانی و شب شعر است. از حوزه هنری می‌خواهیم با توجه به سوابقش در برگزاری موفق چنین برنامه‌هایی، بسیج را یاری کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان همچنین با اشاره به کنگره ملی شهدای استان قم در سال آینده خاطر نشان کرد: دبیری کمیته فرهنگ، هنر و رسانه این کنگره به عهده سازمان بسیج هنرمندان است و حوزه هنری هم به عنوان عضو کمیته هنر و رسانه‌ی این کنگره در کنار ما خواهد بود.

همچنین کاشناسان و مسئولین واحد‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری حوزه هنری و بسیج هنرمندان ضمن برشمردن زمینه‌های مشترک همکاری بر هم‌افزایی و برگزاری برنامه‌های تاثیرگذار و دوری از موازی کاری تاکید کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار