خبرهای داغ:
رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه"شهریه" در آیین نامه مدارس هیأت امنایی وجود ندارد گفت: تمامی هزینه های مدارس هیأت امنایی برابر "برنامه عمل مدرسه "‌ خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۱۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در نشست مدیران مدارس هیأت امنایی شاهرود که با حضور رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان و کارشناس مسئول شورا‌ها و مسئولین مدیریت آموزش و پرورش شاهرود برگزار شد؛ آخرین مسائل و مباحث این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
علی سبوحی رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی، با عنوان اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس هیأت امنایی استان در شاهرود متمرکز است گفت: فعالیت مدارس هیأت امنایی هیچ گونه منع قانونی ندارد و اشاره مصوبه مجلس شورای اسلامی به وجود تنها دو نوع مدرسه دولتی و غیر دولتی، شامل مدارس هیأت امنایی نمی‌شود؛ چرا که مدارس هیأت امنایی، مدارسی دولتی با ویژگی هیأت امنایی محسوب می‌شوند.
وی افزود: اگر مدیران مدارس هیأت امنایی، آخرین دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش (۹۸//۱۸/۰۳) را بطور صحیح اجرا نمایند؛ هیچ گونه اعتراضی متوجه مدیر نخواهد بود و بسیار مهم است مدیران در ادبیات و گفتمان خود با اولیاء دانش آموزان با رعایت شفافیت و پاسخگویی قانونمند، نسبت به توجیه و رضایت والدین اقدام نمایند؛ براین اساس "شهریه " در مدارس هیأت امنایی جایگاهی ندارد و باید هزینه‌های مصوب تحت عنوان " نرخ هزینه برنامه‌های فوق برنامه " دریافت شده و والدین از نوع و تعداد این برنامه‌های آموزشی و پرورشی آگاه باشند.
رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی تأکید کرد؛ مدیران تنها ۲۰% از دریافتی‌ها را می‌توانند صرف تجهیزات و ساختمان مدرسه نمایند و بکارگیری نیروی متخصص -که دارای بیمه از سازمانی دیگر می‌باشد- صرفا جهت پوشش برنامه‌های فوق برنامه مجاز است.
محمد جواد حافظی رئیس امورشورا‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در این نشست با بازخوانی آخرین دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش از آغاز نظارت بر عمل کرد مدارس هیأت امنایی استان خبرداده و گفت: لازم است تمامی مدارس هیأت امنایی اسناد مالی و مجوز‌های مورد نظر (سندیت مدرسه هیأت امنایی) را به کارشناسان بازرسی ارائه نمایند.
وی در خصوص ثبت نام دانش آموزان در مدارس هیأت امنایی اظهار کرد: هیچ گونه آزمونی برای ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد و تنها فرم امتیاز بندی برای آن دسته از دانش آموزانی که در خارج از محدوده تعیین شده ثبت نام مدرسه، می‌باشند قابل ارائه است.
حافظی گفت:‌در صورتی که مدرسه‌ای شرایط اجرای دستورالعمل مدارس هیأت امنایی را ندارد؛ از تبدیل این مدارس به عادی دولتی استقبال کنیم.
مسئول امور شورا‌های آموزش و پرورش تصریح کرد: مدارس هیچگونه هزینه‌ای برای ارائه خدمات رسمی آموزشی و پرورشی دریافت نمی‌کنند و کلاس‌های فوق برنامه با رضایت والدین برای دانش آموزان برگزار می‌شود.
گفتنی است در این نشست معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه، کارشناسان مدارس هیأت امنایی و بازرسی مدیریت آموزش و پرورش شاهرود نیز حضور داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها