خبرهای داغ:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: به مناسبت بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نشست کتاب خوان با حضور فعالان فرهنگی در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۲۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
 

به گزاش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عطاء الله جباری در گفتگویی اظهار داشت: هدف نشست کتاب خوان علاوه بر تأکید بر نقش مطالعه بر کیفیت و کمیت امور بیانگر این مطلب است که ترویج کتاب و کتاب‌خوانی وظیفه همگانی است و تنها بر عهده یک نهاد و سازمان خاصی نیست، اما کتابخانه‌ها با توجه به ماهیت کاری خود این ظرفیت و خدمات را برای عموم فراهم ساخته است.

وی افزود: نشست کتاب خوان با حضور و مشارکت برخی از اساتید، هنرمندان و مسئولان استانی برگزار می‌شود و فرصت خوبی را برای تشویق و ترغیب مردم به سمت مطالعه فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد: نشست کتاب‌خوان به همراه ورود مسئولان و مدیران استان نشان از احساس تکلیف و دغدغه این حوزه است چرا که بیشتر آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اجتماعی و ناهنجاری اخلاقی از ناآگاهی و عدم مطالعه است و با توجه به اهمیت کتاب خواندن و مطالعه آن تأثیر مهمی بر هویت ملی و علمی ما دارد و تثبیت کننده فعالیت‌های آگاهانه هر دولت و ملتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دو رویداد مهم فرهنگی روز علامه طباطبایی و روز کتاب و کتاب‌خوانی گفت: بزرگداشت روز علامه طباطبایی و روز کتاب و کتاب‌خوانی فرصتی برای اهمیت دادن به بحث کتاب و کتاب‌خوانی و پیمانی دوباره با کتاب و هم نشینی با یار مهربان است و امسال از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

گفتنی است: نشست کتاب‌خوان ویژه فرهیختگان عصر دوشنبه ۲۰ آبان ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و قلم برگزار می‌شود.
ارسال نظرات