خبرهای داغ:
وارثی گفت: اعتبارات مصوب ۳۰ میلیون تومانی در حوزه اعتیاد به ۲۵ میلیون تومان محدود شده و همین موضوع باعث شده تا بهزیستی توان پرداخت هزینه به کمپ‌ها را نداشته باشد.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۳۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مدیرکل بهزیستی قزوین روز در نشست مشترک نهادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد استان با طرح سخنان فوق،افزود: با توجه به تصویب راه اندازی دو مرکز مرتبط با ماده 16 در سطح استان، متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی از سوی شهرداری انجام نشده است.

وی گفت: استان قزوین نیازمند احداث خوابگاه غربالگری معتادان، با توجه به مرکز ماده ۱۶ است و در این خصوص مصوبه استانی به تصویب رسیده که هنوز اجرا نشده و معطل باقی مانده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: اعتبارات مصوب ۳۰ میلیون تومانی در حوزه اعتیاد به ۲۵ میلیون تومان محدود شده و همین موضوع باعث شده تا بهزیستی توان پرداخت هزینه به کمپ‌ها را نداشته باشد.

وارثی اظهار کرد: اداره کل بهزیستی برای هر نگهداری روزانه هر معتاد در کمپ ۲۰‌ هزارتومان پرداخت می‌کند و با توجه به اعتبارات موجود می‌توان از ۴۲ معتاد حمایت کرد و این درحالی است که تعداد معتادان معرفی شده به کمپ حدود ۶۰ نفر است.

وی افزود: فرد معتادی که توسط دستگاه قضایی به ما معرفی می‌شود باید ۴۸ ساعت برای مددکاری تحت نظارت قرار گیرد و اکنون به علت نبود مکان غربالگری مجبوریم سریعا فرد را به کمپ معرفی کنیم.

مدیرکل بهزیستی قزوین در ادامه سخنان خود به حمایت درمانی معتادان همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین اشاره کرد و گفت: برای درمان معتادانی که دچار بیمار روانی و عفونی شده‌اند باید اعتبارات لازم فراهم شود که در این خصوص همکاری خوبی را از علوم پزشکی شاهد هستیم.

وارثی همچنین گفت: ۷۷ نفر از معتادان تحت پوشش کمیته امداد از خدمات پیشگیری و درمان اعتیاد برخوردار هستند و خوشبختانه اقدامات کمیته امداد در این رابطه مناسب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قانون تحول نظام مدیریت معتادان بی‌ سرپناه در دسترس و متجاهر به ما این امکان را داده تا از طریق ۱۱ دستگاه به حل مشکلات معتادان بپردازیم که لازم است نیروی انتظامی با در اختیار گذاشتن ۲ مامور در سرپناه مردان و زنان حمایت‌های بیشتری را در این زمینه اعمال کند.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها