خبرهای داغ:
معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین
فولیان گفت: در استان قزوین اقدامات خوبی در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر وجود داشت اما علیرغم اقدمات، هنوز حال مراکز ترک اعتیاد زیاد خوب نیست
کد خبر: ۹۱۸۹۴۳۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست مشترک نهادهای مرتبط با آسیب های اجتماعی و اعتیاد صبح امروز با حضور محمد قاسمی دادستان قزوین و مسوولان دستگاه های اجرایی در سالن جلسات دادسرای قزوین برگزار شد.

علی فولیان معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این مراسم بیان کرد: از حیث تصویب مصوبات، خروجی خوبی وجود داشته اما آنچه مدنظر ما بوده، این است مصوبات جلسات جنبه عملیاتی و اقدامی به خود بگیرد.

وی گفت: در استان قزوین اقدامات خوبی در حوزه مقابله و پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر وجود داشت اما علیرغم اقدمات، هنوز حال مراکز ترک اعتیاد زیاد خوب نیست.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: از دیدگاه ما بررسی و پیشگیری مسایل اجرامی جایگاه ویژه دارد زیرا اعتیاد عنوان ابر آسیب تولید کننده جرم است و میزان پرونده های موجود در دستگاه قضا به این معظل باز می گردد و می طلبد دستگا های ذیربط در این زمینه همکاری داشته باشند.

فولیان عنوان کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری که مبنای قانون برنامه ششم توسعه قرار گرفته، هدف از این جلسات اقدامات عملیاتی است و هر میزان در این زمینه بیشتر تلاش کنیم نتایجی در راستای تحکیم کانون خانواده و کاهش آمار ورودی پرونده ها خواهیم داشت.

وی افزود: عمدتا بهزیستی در حوزه تخصیص اعتبار در بخش اعتیاد گله مند بوده و نیاز به پیگیری این امر می باشد. قزوین پایلوت بسیاری از برنامه هاست و با توجه به این امر می توان اعتبارات مناسبی را در راستای کاهش اعتیاد برای استان جذب کرد.

فولیان اضافه کرد: اجرای دقیق برنامه کاهش و درمان مستلزم تامین اعتبارات به موقع است و شورای مبارزه با مواد مخدر قاعدتا ملزم به اجرای این امر می باشد.

معاون دادستان قزوین تصریح کرد: دستور دادستانی بر این است صرف صدور مجوز اکتفا نکرده و مسوولان کمپ ها را به حال خود رها نکنیم. هیچ نظارتی بر ورود و خروج افراد در شلترها و نظارت لازم بر کمپ ها وجود ندارد.

فولیان به فقدان مرکز ماده ۱۶ نگهداری معتادان در قزوین اشاره کرد و گفت: گرچه همگام با سایر استان ها اقداماتی در حوزه اعتیاد انجام شده است، اما هنوز تا نقطه شاخص فاصله بسیاری داریم و لازم است که کمبودها شناسایی و رفع شوند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه اعتیاد تولید کننده جرم است،خاطرنشان کرد: اگر اقدامات ما به قدر کافی مناسب باشد و در حوزه اعتیاد سرمایه‌گذاری کنیم، بدون شک میزان بزهکاری کاهش یافته و شاهد از بین رفتن تبعات اجتماعی هستیم.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها