بیست‌ و هفتمین نشریه تحلیلی - راهبردی "بصائر" توسط معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور چاپ و برای اعضای این سازمان ارسال شد.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۴۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشریه تحلیلی - راهبردی بصائر با هدف بررسی و اطلاع رسانی آخرین تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین الملل توسط معاونت بررسی و تحلیل این سازمان چاپ و منتشر شد.

این نشریه با هدف دسترسی استادان بسیجی به آخرین اخبار ایران و جهان، روزهای چهارشنبه هر هفته در اختیار شورای مرکزی بسیج اساتید، مسئولان و جانشینان استان‌ها، مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و استادان دانشگاه‌های سراسر کشور قرار می‌گیرد

گفتنی است؛ گزیده‌ای از بیانات حضرت امام خمینی (ره)، گزیده‌ای از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، خبرها و نکته‌ها، رویدادهای سیاسی و بین‌الملل، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، رویدادهای اقتصادی، یادداشت‌ها و گزارش تحلیلی ازجمله رئوس مطالب مطرح شده در بیست وهفتمین خبرنامه بصائر است.

 

در بخشی از خبرها و نکته‌های بیست و هفتمین شماره از بصائر آمده است:

 

ترامپ: سعودی‌ها به جز پول، چیز دیگری ندارند

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه تازه ضمن تکرار ادعای دست داشتن ایران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و افتخار از دستاورد دولتش در زمینه گرفتن پول از سعودی‌ها سخن گفته است.

 رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز که بامداد روز سه شنبه به وقت تهران پخش شده است، به سوالات "شان هنیتی" مجری محبوب خود درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی پاسخ داده است.

 شان هنیتی مجری سرشناس فاکس نیوز در بخشی از این مصاحبه که بخش اعظم آن به صحبت درباره جنجال‌های داخلی در آمریکا بر اثر رسوایی "اکراین گیت" گذشت، از ترامپ درباره تنش‌های بین واشنگتن و تهران و اختلافات در منطقه غرب آسیا سوال کرد.

هنیتی پرسید: « به من اجازه بدهید از شما درباره ایران سوال کنم. ایران یک پهپاد آمریکایی را در هوا هدف قرار داد. آنها نفتکش‌ها را توقیف کرد‌ه‌اند. شما درباره استقلال انرژی آمریکا و تنگه هرمز صحبت کردید».

رئیس جمهور آمریکا با پریدن در سال مجری سرشناس فاکس نیوز گفت: « خوب اول از همه باید بگویم که آنها (ایرانی‌ها) نفتکش‌های ما را نگرفته‌اند و آن نفتکش‌ها مال ما نبودند اما درباره تنگه هرمز باید بگویم که این تنگه از منظر ژئواستراتژیکی برای ما اهمیت کمتری دارد».

 
ارسال نظرات