خبرهای داغ:
معاونت فرهنگی سپاه ناحیه شاهرود و اعضای طرح تبیین منظومه فکری امام خامنه ای با امام جمعه شاهرود دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۱۸۹۴۵۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳
دیدار اعضای طرح تبیین منظومه فکری امام خامنه‌ای با امام جمعه شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه شاهرود و اعضای طرح تبیین منظومه فکری امام خامنه ای(مدظله العالی) با امام جمعه شاهرود دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار سرهنگ پاسدار محمد جلیلی و اعضای طرح به ارائه گزارشی از این طرح و اجرای آن در سطح پایگاه ها و‌ حوزه های بسیج جامعه زنان پرداختند و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در سخنانی با تقدیر از دست اندرکاران این طرح بر نشر آن در جامعه تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری در جامعه ما تبیین و تشریح شود این طرح می تواند در این راستا کمک کند.
لازم به ذکر است، مقام معظم رهبری بار‌ها بیان فرمود: ه اند که هدف نهایی از انقلاب اسلامی، تشکیل "تمدن نوین اسلامی" است و برای رسیدن به این مرحله لزوما چهار مرحله باید طی شود:
۱. انقلاب اسلامی (نابودی طاغوت)
۲. ایجاد نظام اسلامی
۳. تشکیل دولت اسلامی
۴. ایجاد جامعه اسلامی
دو مرحله اول در طول پانزده سال یعنی از سال ۴۲ تا سال ۵۷ محقق شد و الان در مسیر تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی هستیم.
برای تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی و در نهایت تمدن سازی اسلامی، قطعا نیاز به "نقشه راه" در راستای تربیت نیروی انسانی و تولید محتوا و فکر انقلابی است، این نقشه راه توسط ولیّ جامعه اسلامی ارائه می‌گردد. امروز اندیشه‌ها و دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری همان نقشه راهی است که با فهم آن‌ها و التزام به عمل، ما را به تمدن اسلامی خواهد رساند.
طبق این اندیشه و ضرورتی که وجود دارد، طرحی مردمی و خود جوش، بصورت سراسری با نام " تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری" در سراسر کشور راه اندازی شده تا نقشه راه انقلاب را به تمام مردم ارائه دهیم.
این طرح دارای دو بخش "مطالعاتی" و"اجرائی" می‌باشد.
بخش اول:در یک سیر مطالعاتی، تعدادی از آثار منتشر شده از مقام معظم رهبری که ما را با بخش‌های مختلف اندیشه‌های معظم له آشنا می‌کند، مورد مطالعه و مباحثه و تحلیل قرار میگیرد.
بخش دوم:در این بخش با تشکیل یک تشکّل سراسری و منسجم، دغدغه‌ها و مطالبات حضرت آقا را در متن جامعه دنبال و محقق خواهیم کرد.
اهداف طرح سراسری مطالعاتی_ عملیاتی تبیین با منظومه‌ی فکری، دغدغه‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری:
آشنایی با ابعاد و گستره‌ی دغدغه‌های و افکار رهبری که در نتیجه منجر به پیدا کردن تفکر انقلابی میشود.
ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی در میان توده‌ی مردم، خصوصا خواص.
ایجاد حلقه‌ی اتصال بین نیرو‌های دغدغه‌مند و انقلابی در شهر‌های مختلف.
ایجاد فرهنگ کتابخوانی و أنس با کتاب.
استفاده از ظرفیت‌های کم نظیر و فوق العاده جوانان، در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی.
تبیین جایگاه و موقعیت ولی فقیه در عصر غیبتِ امام عصر "عج"
استفاده‌ی حداکثری از فضای مجازی در جهت تبیین مبانی انقلاب اسلامی.
نیروسازی برای نظام اسلامی
پیگیری مطالبات و دغدغه‌ها در متن جامعه
اعتقاد در این طرح این است که با تمرکز بر اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب که طریق رسیدن به آن‌ها مطالعه‌ی آثار چاپ شده از ایشان است، بسیاری از این اهداف عملیاتی خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها