خبرهای داغ:
رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور از فعالیت بیش از هزار پایگاه بسیج در مدارس علمیه با حضور ۱۳۰ هزار طلبه بسیجی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۹۸۴۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در نخستین نشست سراسری مدیران حوزه های علمیه خواهران با مسؤولان بسیج طلاب و روحانیون کشور با تبریک هفته وحدت بیان کرد: جای برگزاری چنین جلسه ای میان مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران و بسیج طلاب خالی بود.

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون ارتباط و تعامل حوزه علمیه خواهران و بسیج طلاب را برای پیشبرد اهداف سازمان بسیج  طلاب همچنین منویات رهبر معظم انقلاب لازم دانست و گفت: متأسفانه در زمینه ارتباط با حوزه علمیه خواهران ضعیف عمل شده است و ارتباط کامل کاری میان این دو مجموعه وجود نداشته است که می تواند آسیب های فراوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: البته ارتباط میان بسیج طلاب و حوزه علمیه برادران بیشتر است به گونه ای که در زمان ریاست آیت الله بوشهری میان حوزه علمیه برادران و نماینده ولی فقیه تفاهم نامه ای امضا می شود که در ذیل آن کارهای مناسبی میان بسیج طلاب و حوزه علمیه انجام شده است و تاکنون ۷۰ جلسه میان این دو نهاد برگزار شده که می توان گفت هر دو هفته با معاونان آیت الله اعرافی جلسه داشته ایم.

حجت الاسلام شفیع زاده در ادامه به نتایج امضای تفاهم نامه میان بسیج طلاب و مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران اشاره کرد و افزود: تقویت ارتباط میان حوزه علمیه، بسیج و سپاه، ترویج گفتمان امام و رهبری در حوزه علمیه به ویژه در بخش مدارس، تقویت روحیه استکبار ستیزی، همگرایی برای عمل به مطالبات رهبری، تقویت روحیه تمدنی در حوزه علمیه، تقویت تفکر انقلابی در حوزه علمیه، ایجاد سه شورای عالی سیاست گذاری با حضور نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه های علمیه، کمیته کارشناسی شورای عالی بسیج و شورای عالی فرهنگی در استان ها از این نتایج است.

وی ادامه داد: ایجاد پایگاه های بسیج در حوزه های علمیه، معرفی هر ساله شهید شاخص، تبیین و اعلام مواضع مدارس علمیه، ایجاد بسیج اساتید، برگزاری دوره های آموزش های دفاعی برای طلاب، برگزاری جلسات بصیرتی و اعزام مبلغ از نتایج امضای تفاهم نامه میان مرکز مدیریت حوزه علمیه برادران و بسیج طلاب است.

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با بیان این که در سال جاری برای نخستین بار طلاب به صورت سازماندهی شده در پیاده روی اربعین حضور پیدا کردند، اظهار کرد: در سال های گذشته طلاب در پیاده روی اربعین شرکت می کردند اما نهادی به صورت سازمانی چنین کاری انجام نداده بود و از ظرفیت عظیم اربعین به درستی استفاده نمی شد اما در سال جاری ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد طلاب به صورت سازماندهی در پیاده روی اربعین شرکت کنند و مسؤولیت آن نیز به سازمان بسیج طلاب و روحانیون واگذار شد که بیش از ۱۴ هزار طلبه برادر در پیاده روی اربعین شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مدیران مدارس خواهران در برنامه های سازمان بسیج طلاب به صورت جدی شرکت کنند زیرا بیشترین برنامه هایی که بسیج طلاب انجام می دهد برگرفته از مدیران حوزه علمیه برادران است و از امروز نیز مدیران حوزه علمیه خواهران تلاش کنند طرح های خود را در اختیار مسؤولان بسیج طلاب استان ها قرار دهند.

حجت الاسلام شفیع زاده تبیین کرد: ۳۳۵ هزار طلبه جامعه هدف سازمان معرفی شده اند اما امروزه با آماری که خانم ظهیری مطرح کردند نشان می دهد آمار ما از طلاب خواهر دقیق نیست و چنین موردی از آسیب های عدم ارتباط میان بسیج طلاب و حوزه علمیه خواهران است و امروز باید ۱۰۰ هزار نفر دیگر به جامعه هدف افزوده شوند.

وی افزود: از میان آمار جامعه هدفی که مطرح شده بیش از ۱۳۰ هزار طلبه عضو بسیج طلاب هستند یعنی نیمی از جمعیت خود را جذب کرده ایم و باید تلاش خود برای جذب افراد را افزایش داد؛ جامعه هدف در بسیج اساتید برادران در کل کشور ۱۰ هزار نفر است اما در زمینه بسیج اساتید خواهران آماری در دسترس نیست و تاکنون برنامه ای برای آنها نداشته ایم که امیدواریم در این زمینه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ما را یاری کند.

رییس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون در زمینه تعداد پایگاه های بسیج طلاب گفت: در سازمان بسیج طلاب ۱۲۰ حوزه مقاومت قالب ۴۱ حوزه بسیج برادر و ۷۹ حوزه بسیج خواهر شامل هزارو ۱۵۶ پایگاه وجود دارد؛ سالانه ۱۴ هزار طلبه در اردوی راهیان نور شرکت می کنند و بیش از ۱۲ هزار طلبه نیز به همیاری سیل زدگان رفتند؛ البته این آمار شامل افرادی که به صورت غیر معمم و شخصی شرکت کرده اند نمی شود.

ارسال نظرات